Pakkumised viienda parvlaeva ehitamiseks osutusid liiga kalliks

Taristuminister Vladimir Svet andis korralduse alustada uue hankemenetlusega viienda parvlaeva otsingut ning tühistada oktoobris välja kuulutatud hange, kuna see ületab eraldatud eelarvelisi vahendeid, teatas kliimaministeerium.
Jaanuari alguses lõppes riigilaevastiku välja kuulutatud rahvusvaheline riigihankekonkurss Väinamere reisilaevastikule viienda parvlaeva ehitaja leidmiseks, millel tegi pakkumise neli ettevõtet.
Pakkumise tegid Poola laevaehitusettevõte Crist, Hollandis asuv Damen, türklastele kuuluv Norra ettevõte Havyard ja saarlasele Sander Perele kuuluv ettevõte Nso, kirjutas toona Saarte Hääl.
Mullu suvel lootis riigilaevastik, et ehitushinna pakkumine jääb alla 40 miljoni euro. Nüüd aga selgus, et eelmises hankes ei laekunud ühtegi nõuetele vastavat pakkumist.
Sveti sõnul andis ta seetõttu riigilaevastikule korralduse valida selline hankevorm, mis annab veel suurema võimaluse Eesti ettevõtetele tulla hankesse konkurentsivõimelise pakkumisega ning jätab riigile vajalikke läbirääkimisvõimalusi ja paindlikkust.
"Ühtlasi tuleb kaaluda piirangud sellele, kus riikides võib laevade ehitamine toimuda," ütles Svet. "Praeguses julgeolekupoliitilises ja majanduslikus olukorras peame tagama, et Euroopa Liidu rahastuse toel tehtud investeeringud jäävad võimalusel Euroopa Liitu ning lõppkokkuvõttes ka meie enda meretööstus saab sellest täiendavat tuge. Üha olulisem on transpordis tervikuna transpordivahendite kahetine kasutus," rääkis Svet.
Hangitava laeva omadused jäävad samaks, mis on kokku pandud koostöös erinevate Eesti osapooltega. Uue parvlaeva peamiseks jõuallikaks peab olema kaldalt laetav ja laeva akudesse salvestatav elekter, mida täiendavad vajaduse korral biodiislil töötavad abigeneraatorid, mille kasutamine võib osutuda vajalikuks laeva opereerimisel ekstreemsemates jääoludes või muudel erijuhtudel.
Uus parvlaev on planeeritud Virtsu-Kuivastu liini põhilaevaks, kuid on sobilik vajadusel teenindama ka Rohuküla-Heltermaa liini. Esialgsete plaanide kohaselt pidi laev valmima 2027. aastal ja alustama liini teenindamist sama aasta jooksul.
Praegu arvestatakse vajadusega prahtida ajutiselt asenduslaev, kuna Regula teenistusaeg saab otsa 2027. aasta aprillis.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi