Katsed ei kinnitanud mobiililevi halba kvaliteeti Tallinna kesklinnas ({{commentsTotal}})

foto: TJA
foto: TJA
Tehnilise järelevalve amet (TJA) mõõtis mobiilikõnede õnnestumist, mille osas on ajakirjanduse andmetel viimasel ajal tarbijate rahulolematus kasvanud, ja väidab, et võrgukvaliteediga probleeme pole.
Amet tegi Tallinna kesklinnas EMT, Elisa ja Tele2 võrgus kokku 1900 kõnet pikkusega 40 sekundit.

"Võrkude head kvaliteeti kinnitavad tulemused, mille kohaselt EMT võrgus õnnestus 98,7% kõnedest, Elisa võrgus 98,9% ja Tele2 võrgus 97,9%," teatas TJA.

Tulemused on sarnased septembrikuus üle-Eestilistel mõõtmistel saadud tulemustele ning ameti hinnangul võib väita, et mobiilsideteenuse kvaliteet Tallinna kesklinnas on sama hea kui väljaspool linnu.

Õnnestunuks loetakse kõnet, mis õnnestus edukalt algatada ja täies pikkuses lõpule viia ilma katkemise või leviprobleemita.

Kõige suurem kõnede nurjumise põhjus oli kõne algatamise ebaõnnestumine (valimise blokeerumine). Seda esines EMT võrgus 6 korral, Elisa võrgus 6 korral ja Tele2 võrgus 11 korral ca 630 kõnest.

Kõne algatamise ebaõnnestumise levinum põhjus on üldjuhul võrgu ülekoormus. EMT võrgus katkes 2 kõnet, Elisa võrgus 1 ja Tele2 võrgus 2 kõnet.

Telefonid olid mõõtmiste ajal liikuvas autos sees ning seekord automaatse võrguvalikuga, st telefon otsustas ise vastavalt vajadusele, kas kasutada helistamiseks 2G (GSM) või 3G võrku.

Antud seadistus on ka enamikel telefonidel vaikimisi valitud. Mõõtmised sooritati tänavatel liikudes Nokia N95 telefonidega.

Järgmisena on TJA-l plaanis kontrollida mobiilse interneti andmesidekiiruseid Tallinnas.

Toimetaja: Priit Luts



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: