Saksa transpordiminister: Volkswageni skandaal puudutab ka Euroopas müüdud autosid ja võimalik, et ka teisi tootjaid
Saksamaa transpordiministri Alexander Dobrindti sõnul tunnistas Volkswagen üles, et diiselautode heitgaaside emissioonide teste on võltsitud ka Euroopas ja seda on tehtud sarnaselt USA-s müüdud autodega.
Skandaal sai alguse, kui Volkswagen pidi USA-s algatatud uurimise raames tunnistama, et miljonitesse diiselautodesse on installitud tarkvara, mis varjab heitgaaside taset, vahendasid BBC, Reuters ja "Aktuaalne kaamera".
Ettevõtte hinnangul mõjutab skandaal kokku 11 miljonit masinat ja firma on eraldanud skandaaliga seotud kulude katteks 6,5 miljardit eurot. Samas võivad tagajärjed olla veelgi tõsisemad - Volkswageni juhte võivad USA-s oodata ees ka kriminaalsüüdistused ning mitmel pool meedias spekuleeritakse lausa Volkswageni pankroti teemal.
Skandaal võib analüütikute arvates kahjustada diiselautode tootmist laiemalt ja üle kogu maailma.
"Ma usun, et diiselautodele on see suur tagasilöök. Kuigi Euroopaga ei ole ilmselt lood väga hullud, sest siin on nende autodega väga harjutud ja nende eeliseid hinnatakse. Aga ma arvan, et väljaspool Euroopat, kus nagunii keerulisem on olnud, on diiselautod nüüdseks ja võib-olla alatiseks surnud," kommenteeris Metzler Panga analüütik Juergen Pieper.
Eile teatas tagasiastumises ettevõtte tegevjuht Martin Winterkorn, kes samas kinnitas, et polnud pettusest teadlik. Winterkorn oli Volkswageni tegevjuht alates 2007. aastast ning seega leidis suur osa praegu uurimise all olevast tegevusest aset enne tema ametiaega.
Ajalehe Bild andmetel astuvad tagasi ka kontserni kuuluvate Audi ja Porsche juhtivinsenerid.
Minister Dobrindt selgitas täna, et hetkel pole veel selge, kui suur osa testi tulemusi võltsiva tarkvaraga autodest asub Euroopas. Praeguseks on teada, et jutt käib 1,6- ja 2-liitriste mootoritega diiselautodest. Ta lisas, et kavas on uurida ka teiste tootjate autosid.
See viimane ütlus oli kommentaariks täna Saksa ajakirjanduses levivatele väidetele, et sarnast võltsimist olevat kasutanud ka teised autotootjad. Auto Bild näiteks väitis, et skandaal puudutab ka BMW-d, ettevõtte esindajad aga eitavad süüdistusi ning lubasid seda ka tõestada.
Toimetaja: Laur Viirand