Coop Säästumarketite kaotamisest: Rimi otsus on mõistetav

Eile Säästumarketi brändi kaotamisest ja ühtse kaubamärgi alla minemisest teatanud Rimi otsus on nelja kaubamärki koondava Eesti jaeketi Coop jaoks mõistetav. Kas ka Coopil on analoogne plaan töös, kauplusekett aga kinnitama või ümber lükkama veel ei nõustu.
Rimi Eesti tegevjuht Anders Torell, kes tegi teisipäeval teatavaks Rimi plaani kaotada Säästumarketi bränd ja koondada kauplused ühtse Rimi kaubamärgi alla, põhjendas otsust muuhulgas sellega, et ühte brändi on lihtsam ja odavam hallata. Samuti viitas ta sellele, et spontaanne tuntus tarbijate seas on Rimil parem, nagu on suurem ka Rimi käive. Seega on igati kasumlikum toimetada ühe, tuntuima kaubamärgi alt.
Teine jaekett, kes siiani mitme kaubamärgi alt tegutseb, on Coop. Eesti tarbijate ühistu kauplusi ühendav kett on sisult vanim ja suurim jaekaubagrupp, mis koondab enda alla 19 tarbijate ühistut 80 000 liikmega. Kui vanasti tegutseti ETKVL-i nime all, siis vahepeal toimetati pikalt mitme erineva nimega paralleelselt, mis kõik on kasutusel siiani. Nime Coop on ühistu kasutanud aasta, kuid kauplustelt seda silti ei leia - endiselt tegutsevad Coopi poed nelja erineva kaubamärgi alt: toidu- ja tööstuskaupu müüvad Maksimarket, Konsum ning A ja O, eraldi veel Ehituskeskus.
Seetõttu mõistab Coop Rimi otsust hästi. "Ühtse brändi kasutamine kahe asemel on loomulikult efektiivsem ning Rimi sellkohane otsus igati mõistetav," kommenteeris Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido.
Sellest võiks järeldada, et ka Coop kaalub kaupluste nimekuju muutmist ühtseks Coopiks. Ettevõtte esindaja aga ei kinnita ega lükka ümber, kas sellised plaanid on töös.
"Aasta eest võtsime kasutusele Coopi nime ning juba täna saame öelda, et kaubamärk on väga kiirelt tuntust kogunud. Seda, kas ja mida plaanime kauplustega täpsemalt teha, saame rääkida aga siis, kui vastavad otsused tehtud," jättis Miido otsad lahtiseks.
Arvestades, et Coopi avalikus kommunikatsioonis ei räägita juba ammu tarbijate ühistu kauplustest eraldi nimede alt, tundub see muutus olevat siiski veel vaid aja küsimus.