Simson EVR Cargost: iga sõna "Venemaa" sisaldavat asja ei pea välistama ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi /ERR

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson põhjendas EVR Cargo plaani laenu abil Venemaalt vaguneid tellida ja neid seal välja rentida, öeldes, et kõiki sõna "Venemaa" sisaldavaid asju ei pea välistama ning selle ärisuuna abil saab ettevõte miinusest välja tulla.

Simson rääkis ERR.ee uue iganädalase otsesaate "Otse uudistemajast" avasaates, et EVR Cargo rendib juba praegu välja 1100 vagunit, samas ei ole kõik Vene suunal toimuv tingimata Vene firmadega seotud.

"Eelkõige tunneb meie vagunite vastu huvi idasuunal kaubavoogude arendaja, aga need võivad olla Kasahstanist, Hiinast, aga ka Soomest tulevad kaubad," selgitas ta.

Minister rõhutas, et sanktsioonide osas käitutakse täpselt vastavalt kokkulepitule, sest Vene raudtee ei ole sanktsioonide all ning ka teised Euroopa Liidu riigid ajavad nendega rahulikult äri.

Saatejuht Ainar Ruussaare märkusele, et raudtee on osa Vene võimuvertikaalist, vastas Simson, et küsimus on selles, kas me peame iga asja peale, mis sisaldab sõna "Venemaa", selle välistama. Tema hinnangul ei ole see mõistlik.

"Kas meil on siis külma sõja moodi müür vahel?" küsis ta ja lisas, et EVR Cargo vajab nagunii ka ise vagunipargi uuendamist.

Majandusministri kinnitusel ei vasta tõele väide, et Eesti maksumaksja rahaga võetakse laenu, mis annab tööd ja leiba hoopis Vene ettevõtetele.

"See on viis ja ärisuund, millega EVR Cargo saab end miinusest välja," lausus ta.

Simsoni sõnul saavutas uus juhtkond ühe aastaga selle, et sügavast miinusest jõuti sümboolsesse miinusesse. Riigil on tema sõnul huvi, et kasumile suunatud äriettevõtted kasumit ka tõepoolest teenida suudaksid. Samuti märkis minister, et rublaga seotud riskide vältimiseks on plaanis sõlmida leping Euroopas registreeritud veoettevõtetega ja eurodes.

Neljapäeval koguneb EVR Cargo uus nõukogu, mille esimees Neeme Jõgi on vaguniäriplaani kritiseerinud. Simson kommenteeris seda, öeldes, et nõukogu uus juht ei ole selgelt tehingu vastu, vaid soovib eelkõige lisainfot, mida talle ka antakse.

Rääkides EVR Cargo võimalikust erastamisest, ütles majandusminister, et selliste majandusnäitajatega, mis ettevõttel on viimastel aastatel olnud, ei saaks riik selle eest õiglast hinda. Küll aga ei eitanud Simson, et erastamiseks oodatakse paremat aega - EVR Cargole on antud ülesanne ettevõtte väärtust tõsta.

EVR Cargo juht: tegemist pole uue ärisuunaga

EVR Cargo juunis ametisse asunud nõukogu esimees Neeme Jõgi peatas eelmisel nädalal ajutiselt juhatuse ambitsioonika plaani võtta laenu, tellida Venemaalt tuhatkond vagunit ning need seal välja rentida, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Värske nõukogu esimees, aga ka mitmed poliitikud ja ettevõtjad peavad äriplaani liialt riskantseks. Näiteks on välja toodud, et Venemaa võib rööbastelt ära võetud enda vagunid taas tööle lubada või puuduolevad vagunid ise toota.

EVR Cargo juhatuse esimehe Raul Toomsalu sõnul need riskid reaalsed ei ole.

"Neid vanu vaguneid, mis on juba ära lõigatud või mis on eemaldatud ringlusest, enam tagasi tuua ei saa, neid lihtsalt füüsiliselt ei ole enam olemas. Täna toodetakse Venemaal aastas umbes 30 tuhat uut vagunit ja see hulk, mis ära lõigati oli üle 250 tuhande ehk selleks, et samasugust vagunite bilanssi või taskaalu saavutada läheb pehmelt öeldes kümme aastat. /.../ Ma isiklikult ei näe, et oleks väga võimalik nii kiiresti arendada seda," rääkis Toomsalu.

Tema sõnul ei ole tegemist mingi uue ärisuunaga, sest vagunite rendiäri on käinud juba üle kümne aasta.

Toimetaja: Karin Koppel

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: