Osakonnas ainult juhid: EAS-i e-residentsuse üksuses töötab 12 juhti

EAS-i struktuur torkab silma turundus- ja kommunikatisooniinimeste rohkuse poolest, keda töötab organisatsioonis ca 30. Lisaks aga koosneb üks osakond ainult juhtidest, kellest omakorda turunduse ja kommunikatsiooniga tegelevad pooled.
EAS-i kodulehel ära toodud töötajate nimekirjas torkab silma nimekirja lõpus asuv e-residentsuse projekt, millega tegelevas osakonnas töötab 12 inimest. Kurioosseks teeb nimekirja asjaolu, et kõik 12 inimest on juhid. Neist omakorda pooled tegelevad turunduse ja kommunikatsiooniga.
Juhtide juht
Nõnda on e-residentsuse projekti juures tööl nii avalike suhete juht, kommunikatsioonijuht, meedia juht, turundusjuht kui ka turunduse ja kommunikatsiooni tiimijuht.
Lisaks töötavad osakonnas nii globaalse kasvustrateegia juht kui rahvusvahelistumise juht ja partnerlussuhete juht. Ukraina sihtturul on omaette juht. Lisaks töötab seal tootejuht ning riski- ja järelevalvejuht.
Kogu osakonnal on veel omakorda lihtsalt juht.
E-residentsuse projekti turunduse ja kommunikatsiooni tiimijuht Piret Reinson selgitas, et kuna programm kasvab kiiresti, muutuvad ka tööülesanded meeskonnas pidevalt. Nii näiteks on muutmisel meedia juhi ametinimetus ja ülesanded.
"Turundusjuht vastutab kõikide e-residentsuse digitaalturundusega seonduvate tegevuste eest, sh. digitaalturunduse kampaaniad, e-mailid infokirja tellijatele ning ühisturundustegevused peamiste koostööpartneritega. Lisaks aitab turundusjuht hallata e-residentsuse programmi sotsiaalmeediakanaleid," kirjeldas Reinson.
"Avalike suhete juht vastab kõikidele rahvusvahelistele meediapäringutele, teeb esitlusi e-Estonia Showroom'is rahvusvahelistele ajakirjanikele, käib tutvustamas e-residentsuse programmi rahvusvahelistel seminaridel ja konverentsidel."
Kommunikatsioonijuht töötab Reinsoni sõnul poole kohaga ning vastutab kõigi suurte hangete eest ja nõustab tiimiliikmeid.
"Turunduse ja kommunikatsiooni tiimijuht vastutab Eesti sisese kommunikatsiooni eest, koostöövõrgustike ning üleriigipiiriliste protsesside juurutamise eest, juhib ja arendab meeskonda," kirjeldas Reinson oma tööülesandeid.
30 turundus- ja kommunikatsiooniinimest
Toetuste jagamise kõrval tegeleb EAS teise olulise suunana Eesti turundamisega, et meelitada siia nii välisinvesteeringuid kui ka välisturiste. Seetõttu on oluline teha turundust ja kommunikatsiooni ka väljapoole Eestit.
Turundus- ja kommunikatsiooniinimesed jagunevad seetõttu mitme osakonna peale ning kokku tuleb neid 30 kanti.
EAS-i kui organisatsiooni kommunikatsiooni ja meediasuhetega tegelevad kommunikatsioonijuht ja pressiesindaja, kes alluvad otse juhatusele.
Neli brändiarendajat
Lisaks töötavad EAS-i turundusüksuses turundusjuht, arendusjuht, eraldi Eesti brändi projektijuht ja Eesti bränditeenuse projektijuht, lisaks turunduse projektijuht ning e-kanalite juht.
EAS-i pressiesindaja Mariann Sudakov selgitas, et EAS-i turundusjuht juhib ja koordineerib turundusmeeskonna tööd ning muuhulgas arendab EAS-i ja Eesti brändi turunduskontseptsiooni.
Arendusjuhi hallata on EAS-i sise- ja välisürituste korraldamine, samuti arendab ka tema EAS-i brändi ja tegeleb eurofondide teavitusega.
Ehkki ka Ettevõtluse auhinna konkursi korraldamine on ürituse korraldamine, tegeleb sellega eraldi inimene - turunduse projektijuht. Lisaks turundab ta ka ettevõtluskeskuse teenuseid.
E-kanalite juhi juhib EAS-i veebide arendamist.
Eesti brändi projekti juhivad kaks eraldi inimest. Üks neist on brändi projektijuht ja teine on bränditeenuse projektijuht.
Kui esimene vastutab brändi arendamise ja koostööprojektide alal, siis teine telegeb brändi veebilehtede haldamise ja arendamisega.
Kõik tegelevad muuhulgas ka oma eelarvetega.
Seitse müügitoetajat
Välisinvesteeringute keskuse müügitoes töötab kokku seitse inimest, kes kõik on moel või teisel seotud kommunikatsiooni ja turundusega.
"Müügitugi on oma olemuselt toetav funktsioon, mida võib lugeda nii müügi- kui turunduseesmärki täitvaks," kinnitab Sudakov.
Seal töötavad veebispetsialist, delegatsioonidega tegelev projektijuht, Work In Estonia programmi turundus- ja kommunikatsioonispetsialist ja sama programmi projektijuht, lisaks on programmil omaette juht. Samuti on müügitoel endal turundusspetsialist, kes korraldab üritusi, lisaks juht.
Ka e-Eesti esitluskeskuses tegelevad turunduse ja kommunikatsiooniga nii keskuse juht kui turundusspetsialist.
Kümme turismiturundajat
Turismiarenduskeskus tegeleb Eesti kui reisisihi tuntuse suurendamisega sihtturgudel, sealhulgas lõpptarbijale suunatud turundusega ning turismiettevõtete müügi edendamisega sihtturgudel, et kasvatada teadlikkust ja huvi Eestisse reisimise vastu.
Üksust juhib turismiturunduse valdkonna juht, lisaks töötavad üksuses kampaaniate projektijuht, suhtekorraldusjuht, kes tegeleb kommunikatsiooniga rahvusvahelise meedias ja välismeedia juht, kes korraldab välisajakirjanike pressireise Eestisse.
Samuti on osakonnas tööl sisuturunduse juht, kes arendab visitestonia.com/puhkaeestis.ee kodulehti ning digitaalturunduse spetsialist, kes tegeleb Visitestonia sotsiaalmeediakontodega.
Lisaks kuuluvad meeskonda visuaalse materjali spetsialist, kes vastutab turismiarenduskeskuse foto- ja videopanga sisu eest; sündmuste projektijuht, kes korraldab Eesti ürituste turundamisega välismaale ja projektikoordinaator, kes, nagu ametinimetuski ütleb, koordineerib üritusi ja levitab trükiseid.
Lõpetuseks töötab üks kommunikatsioonikonsultant ka Eesti-Vene programmis, et juhendada toetuse saajaid oma visuaalsete teavikute nõuetele vastavuse osas.
Lisaks on mitmetel inimestel - näiteks välisesindajatel sihtturgudel - muuhulgas ka kommunikatsiooni- ja turundusfunktsioon. Neid nende 30 hulka, kes põhikohaga või vähemalt pooles ulatuses oma tööülesannetest tegelevadki turundamise ja kommunikatsiooniga, siiski arvatud ei ole.
Kokku töötab EAS-is üle 270 inimese.
Toimetaja: Merilin Pärli