Nõudepõhist ühistransporti võidakse esmalt katsetada Saaremaal ({{commentsTotal}})

Nõudepõhise ühistranspordi ekspertrühm on pidanud läbirääkimisi mitme organisatsiooniga, et leida ühised huvid, mis aitaksid hoida kokku raha ning tühjalt sõidetud kilomeetreid. Töörühma hinnangul oleks pilootprojekt kõige mõistlikum viia läbi Saaremaal.

Nõudepõhine ühistransport nõuab seniste harjumiste muutmist. Reisija peab harjuma sellega, et buss ei pea sõitma täpse graafiku järgi, vaid buss sõidab siis, kui reisijatel on seda vaja. Bussi asemel võib paar reisijat ära viia ka näiteks Omniva masin, millel sinnakanti asja, või hoopis takso, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Nõudluspõhisus tähendab seda, et meie tänapäevane tehnoloogia lubab inimesel teada anda, millal ja kuhu ta minna tahab ja siis ei pea see olema tingimata autobuss, millega me täna harjunud oleme," selgitas riigikogu Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni liige Tanel Talve.

Postimehele antud aastalõpuintervjuus ütles president Kersti Kaljulaid, et tasuta maakonnaliinide asemel tuleks keskenduda paindlikule "kutsu-buss" digilahendusele üle Eesti, sest see, mis meil on, ei lahenda inimeste vajadusi tööle, kooli ja paindlkult poodi sõita.

Majandusministeeriumi nõunik Pirko Konsa ütles, et ekspertrühm on kohtunud nii bussiettevõtete kui ka omavalitsustega. Uute lahenduste vastu on olnud huvi ka Coopil ja Omnival.

"Üksikult lehtede viimine postkasti on Omniva jaoks kallis tegevus ning täna mittekasumlik ja seotud suurte kuludega. Samamoodi Coop mõtleb selles suunas, kuidas oma teenuseid maapiirkondades või hajaasustusega piirkondades paremini pakkuda," rääkis Konsa.

Üheks olulisemks sammuks peab ekspertrühm pilootprojekti käivitamist. Räägitud on mitme omavalitsusega.

"Üha rohkem ja rohkem meile tundub, et Saaremaa võiks olla see, kus selline piloot kõigepealt ära teha, sest see on üks omavalitsus, see on saar, üks tükk, ei ole vaja erinevaid piire ületada. Ka valmisolek, nii palju kui me oleme läbirääkimisi pidanud, on seal täiesti olemas," ütles Talve.

Tema sõnul on nõudepõhist transporti seni katsetatud suurtes linnades, näiteks Saksamaal Hamburgis. Maapiirkondades seni seda katsetatud ei ole.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: