Autopargi vanuse poolest on Eesti EL-is tagantpoolt viies
Uutest autodest müüdi Eestis eelmisel aastal kõige rohkem Toyotasid, Škodasid ja Volkswageneid.
Mudelitest osteti selgelt kõige enam Škoda Octaviat, vahendas "Aktuaalne kaamera"
"Škoda on praktiline. Eestlane ja Škoda klient on väga praktilise meelega. Ütleme niimoodi, et suurus, ruumikus. Meil on ettevõtted, meil on pered, just seetõttu. Uute autode müük tõuseb ja seda toetab ka kasvav majandus," kommenteeris Auto100 Tallinn müügikonsultant Anvar Arm.
Võrreldes 2016. aastaga tõusis mullu uute sõiduautode müük 11,6 protsenti.
"Inimeste palgad on tõusnud ja endale saab lubada paremat autot, see ei tähenda seda, et uut autot, aga paremat autot. Aga ütleme, kui me vaatama üle Eesti, piirkondi, mis on vähem arenenud täna, millele riik ei pööra piisavalt tähelepanu ja nendes piirkondades on keskmine vanus tuntavalt kõrgem," lausus Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu tegevjuht Arno Sillat.
Kuigi Eesti on sõidukite arvult 1000 elaniku kohta tõusnud Euroopa Liidus kuuendale kohale, on samas autopargi keskmine vanus 15 aastat, millega oleme EL-is tagantpoolt viiendal kohal.
Suurem osa ehk 500 000 sõiduautot on vanemad kuid 10 aastat. Kuid veelgi rohkem mõjutab vanust asjaolu, et Eestis on ligi 726 000 sõiduautot, millest 120 000-l on liiklusregistri kanne peatatud.
"Üks osa nendest autodest, mis seal selles numbris on, enam autod ei ole. Need on autod ainult paberi peal. Need on kuhugile ära rännanud või siis on ära lammutatud. Nende väljapuhastamine registrist oleks muidugi mõistlik," nentis Sillat.
Maanteeameti hinnangul registri puhastamist vaja ei ole, sest nende hulgas on autosid, mida kasutatakse ainult suvel.
"Selles mõttes register on korras. Kindlasti võib olla juhtumeid, et kui mõni sõiduk neist 120 tuhandest on täna selline, millega kindlasti ei plaanita sõita, siis ma nagu ütlesin, siis nende sõidukite puhul oleks mõistlik viia ta volitatud lammutuskotta ja ta lammutada, et sellisel juhul ei ole teda lihtsalt mõtet arvel hoida," selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja Meelis Telliskivi.
Mittevolitatud lammutuskotta ei soovita Telliskivi autot viia, sest need ei pruugi sõidukit liiklusregistrist kustutada. Samuti võivad need keelduda nn mittekompleksse auto vastuvõtust.