Uusi autosid ostetakse üha enam, populaarseimad on Škoda ja Toyota
Novembris müüdi Eestis kõige rohkem Škoda ja Toyota sõiduautosid, seejuures on selle aasta 11 kuuga müüdud uute autode hulk ületanud kogu eelmise aasta jooksul omaniku leidnud uute sõidukite arvu.
Novembris müüdi kokku 2100 uut sõiduautot ehk üle 14 protsendi rohkem kui mullu samal kuul. Populaarseimaks automargiks oli Škoda, teisel kohal Toyota ja kolmandal Renault, selgub Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (Amtel) statistikast.
Mudelitest müüdi kõige enam Škoda Octaviat, mida läks kaubaks 113 tükki, teisel kohal oli Honda CR-V 100 müüdud autoga. Järgnesid Kia Cee'd, Citroen Berlingo ja Dacia Duster, mida kõiki osteti 60-70 vahemikus.
Enim ostetakse Eestis väiksemaid keskklassi autosid ja keskmisi maasureid. Uusi hübriidautosid müüdi novembris 86, uusi elektri- ja gaasiautosid aga kaubaks ei läinud.
Tarbesõidukite turul jätkus veelgi tempokam tõus, sest novembris müüdi 460 uut tarbesõidukit, mis ületab mulluse novembri müügi 22 protsenti. Markidest oli edukaim Citroen 83 sõidukiga, järgnesid Peugeot ja Renault. Veokite segmendis olid edukaimad Volvo ja Scania.
Kokku on tänavu 11 kuuga müüdud 23 522 uut sõiduautot, mida on 1093 autot rohkem kui terve eelmise aasta jooksul kokku. Kasv on möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 11,3 protsenti.
Kogu tänavuse aasta jooksul on Eestis ostetud 1248 Škoda Octaviat, 858 Toyota Avensist ja 816 Toyota RAV4.
Markide arvestuses on aasta jooksul müüduim olnud Toyota, millele järgnevad Škoda ja Volkswagen.
Tarbesõidukitest on kogu aasta lõikes enim ostetud Citroeni, Renault ja Peugeot' autosid ning mudelitest on kõige menukam olnud Citroen Berlingo.
Toimetaja: Karin Koppel