Nõudepõhise ühistranspordi vastu on huvi mitmel omavalitsusel
Mitu omavalitsust on ilmutanud huvi nõudepõhise ühistranspordisüsteemi vastu. Esimesena peaks selline süsteem jõudma pilootalgatusena juba suvel Saaremaale.
Põlva vallavolikogu esimees Igor Taro ütles "Aktuaalsele kaamerale", et Põlva valla koalitsioonileppesse on pandud kirja, et vallas on plaanis hakata uut teenust arendama.
Hiiu vallavanem Reili Rand põhjendab huvi nõudepõhise ühistranspordi vastu sellega, et praeguse liinivõrguga pole rahul ei sõitjad ega vald.
Reisijate arvates ei sõida bussid sobival kellaajal ja valla poolt vaadates on busside täituvus kasin.
Tema sõnul kosmeelilised muudatused eriti ei aita.
"Loodame, et saarlased teevad oma piloodi ära ja me näeme õppetunnid sealt ära ja saame kohandada seda süsteemi. Praegu, vaadates praktikaid ka mujalt, me arvame, et see võiks tuua muutuse," ütles Rand.
Ta lisas, et Hiiumaal on käimas liinivõrgu hange ja süsteemsetest muutustest saab rääkida alates aastast 2021.
Nõudepõhist ühistransporti ettevalmistav ekspertrühm loodab, et Saaremaal saab pilootprojekti käigus selgeks see, kuidas inimeste liikumist saab ka reaalselt paremini korraldada.
"Meie järgmine etapp on minna Saaremaale rääkima inimestega - mitte ainult võimuesindajatega, vaid inimestega, kes seal elavad, kelle probleemi me püüame lahendada. Me kuulame neid ja arutame, kuidas asi võiks toimida," ütles riigikogu SDE fraktsiooni saadik, ekspertrühma liige Tanel Talve.
Nõudepõhine ühistransport nõuab reisijatelt harjumuste muutmist. See tähendab, et bussil ei pea olema kindlat graafikut, vaid buss sõidab siis, kui reisija oma sõidusoovist teada annab.
Tegu on paindliku "kutsu-buss" lahendusega, kus bussi võib asendada ka väiksem masin.
Toimetaja: Merili Nael