Soome reisijaid kaotavad laevafirmad loodavad Aasia turistide peale
Tallinna ja Helsingi vahel sõitvad laevafirmad tunnetavad, et reisijate arv enam nii hoogsalt ei kasva kui varem, aga kohalike reisijate vähenemise peaks tasa tegema näiteks Aasiast saabuvate turistide hulk.
Tallinna ja Helsingi vahel tehti eelmisel aastal üheksa miljonit reisi. Statistikaameti märtsikuised andmed näitavad aga, et Eesti majutusasutustes ööbivate soomlaste arv on kümme protsenti vähenenud ja ka laevafirma EckeröLine tegevjuht Taru Keronen ütles, et ilmselt enam hoogsat reisijate arvu suurenemist oodata ei ole.
"Soomlaste reisimist on juba nüüd mõjutanud ja aasta jooksul mõjutab ilmselt rohkemgi Eestis toimunud hinnatõus. Üks asi on alkoholihinna tõus, aga ka üldine hinnatase on tõusnud ja 10-15 protsenti klientidest on meie küsitlusele vastates tunnistanud, et see on kas vähendanud soovi Eestisse reisida või on nad sellest üldse loobunud. Meie reisijanumbritest on ka näha, et soomlasi on reisijate seas vähem kui enne," ütles Keronen.
Riiga laevaliini avamist Eckerö siiski ei plaani, sest teekond on ikkagi liiga pikk ja Keroneni sõnul ei ole odavam alkohol nii suur magnet, et tasuks liini avada. Varahommikul kell 6 väljuva reisi lisamine on Eckeröl hästi korda läinud
"Algul veidi muretsesime, kas reisijaid jätkub ka nädalalõpuks, aga on jätkunud küll, nii et oleme reisijate arvuga rahul olnud ja kindlasti jätkame neid kella kuueseid reise," ütles EckeröLine'i tegevjuht.
Ka Viking Line tõstis reisi kella 8 pealt 7 peale. Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko ütles, et reisijaid jäi seejärel veidi vähemaks. "Põhipõhjusena me näeme seda, et Eckerö on suurendanud oma väljumiste arvu ja osa reisijaid on laeva vahetanud," selgitas Borodenko.
Suveks tuleb Viking Line'i liinile taas kaks lisalaeva ja augusti keskpaigani on hommikune väljumine jälle kell 8, lisas Borodenko.
Tallink Grupi müügi- ja turundusdirektor Margus Hunt tunnistab, et veidi on konkurentide graafikumuutus tunda andnud, aga kliendiküsitlus näitab, et hommikuse kell 7.30 väljumisega ollakse rahul.
Linda Line sel suvel ei sõida, aga konkurentide sõnul on Linda reisijad nende vahel jagunenud nii, et eriti see midagi muutnud ei ole.
Reisijate arvu vähenemist tunnevad kõik laevafirmad ja see väljendub ka piletihinnas, tunnistas Inno Borodenko. Nii Eckerö kui Tallink loodavad kohalike reisijate vähenemise tasa teha Aasia klientidega. Mõlemal on hiinakeelsed teadustused, Eckerö pakub ka maksmisvõimalust Ali Bay kaudu, mis on paljudele klientidele tuttav rakendus. Margus Hundi sõnul arvestab ka Tallink Aasia turistidega.
"Mandariinikeelsete teenindajatega jätkamine on meil plaanis ja tegelikult tahame sel aastal juurde võtta ka jaapanikeelsed teenindajad. Muidugi peame Aasia turistidele mõtlema ka oma poevalikus, menüüdes, et neile oleks kättesaadav näiteks kuum vesi, mida nad väga otsivad igal pool," rääkis Hunt. Ettevõte on trükkinud ka ostukatalooge nii hiina, jaapani kui korea keeles. Eelmisel aastal kasvas rahvusvaheliste reisijate arv Tallinkil 34 protsenti võrreldes aasta varasemaga.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi