Baltimaade raudteejuhid allkirjastasid Merevaigurongi lepingu ({{commentsTotal}})

EVR Cargo kaubarong.
EVR Cargo kaubarong.

Teisipäeval allkirjastati Tallinnas EVR Cargo ning Läti ja Leedu raudtee-ettevõtete leping uue regulaarse kaubaveo liini loomiseks, Merevaigurongi nime kandev liin kulgeb marsruudil Šeštokai–Riia–Tallinn.

"Panime Läti ja Leedu kolleegidega alguse transpordikoridorile, mis võimaldab stabiilse graafiku alusel vedada kaupu Lääne-Euroopast Balti riikidesse ja siit edasi ka Soome. Oleme projekti käigus kriitilise pilguga üle vaadanud ka oma tehnilised protseduurid ning neid optimeerinud, näiteks algatanud ülemineku elektroonilisele andmevahetusele. See on hea vundament, et tulevikus ka teisi kaubavooge antud suunal efektiivsemalt hallata," ütles EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu ajakirjanikele.

Koostöölepingule andsid allkirja Leedu raudtee juhatuse liige Egidijus Lazauskas, Läti Raudtee tütarettevõtte LDZ Cargo juhatuse esimees Svetlana Berga, Läti Raudtee tütarettevõtte LDZ Logistika juhatuse liige Eduards Cernavskis ning EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu.

"Merevaigurong on suurepärane näide Baltimaade vahelisest koostööst. Leedu Raudtee panustab meeleldi partnersuhetesse ning usume, et koos on võimalik palju saavutada. See projekt on kasulik kõikidele osapooltele, kuid mis kõige tähtsam – meie klientidele. Merevaigurong pakub kiiret, usaldusväärset ning efektiivset raudteeühendust Lääne- ja Põhja-Euroopa vahel," ütles projekti algatanud Leedu Raudtee juhatuse liige Egidijus Lazauskas.

"Meie koostöö on hea näide sellest, kuidas on võimalik algatada uusi projekte olemasoleva infrastruktuuriga. Uus marsruut pakub võimalusi ja eeliseid kõigile kolmele Balti riigile. Suures pildis aitab efektiivne kaupade raudteel vedamine vähendada koormust maanteedel ning kliendi perspektiivist annab see võimaluse kasutada ühte marsruuti kõigi kolme Balti riigini jõudmiseks," kommenteeris Läti Raudtee tütarettevõtte LDZ Logistika juhatuse liige Eduards Cernavskis.

Esimeses faasis hakkab Merevaigurong sõitma kord nädalas ning see mahutab 62 40-jalast konteinerit. Aprillis sooritas esimese testsõidu 43 konteinerist koosnenud kaubarong marsruudil Šeštokai – Paldiski. Kaubaveo tellijaks oli SNCF Logistics Groupi tütarfirma Forwardis, mis on Euroopa üks juhtivaid ekspedeerijaid. Veetud kaup alustas oma teekonda Prantsusmaalt.

Merevaigurongi liin (Amber train) on Eesti, Läti ja Leedu riiklike raudtee-ettevõtete ning EVR Cargo koostööprojekt. Intermodaalne Merevaigurong veab kaupa 650 kilomeetrisel marsruudil Šestokai – Riia – Muuga. EVR Cargo vastutab liini opereerimise eest Valgast Muugani. Lätis opereerib liini LDz Logistika ja Leedus Leedu Raudtee.

Toimetaja: Merili Nael

Allikas: BNS



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: