Prokuratuur esitas Toomas Lepale süüdistuse omastamises ({{commentsTotal}})

{{1529326500000 | amCalendar}}
Foto: Eesti Meedia/Scanpix

Põhja ringkonnaprokuratuur esitas Toomas Lepale süüdistuse, mille kohaselt omastas ta Tallinna TV juhina aastatel 2013 – 2016 näiliste tehingute abil enam kui 200 000 eurot.

Prokuratuuri teatel kasutas Lepp omastamiseks KVA Telecom OÜ esitatud arveid, mis esitati saadete "Keskkonnanädal" ja "Vaba mõtte klubi" tootmise eest. KVA Telecom OÜ-st kanti raha edasi omakorda juba Toomas Lepa kontrolli all olevasse äriühingusse Videomeedia OÜ.

Süüdistuse järgi puudus KVA Telecomil endal võimekus eelnimetatud saateid toota, samuti ei toimunud ka alltöövõttu Videomeediast – nii "Keskonnanädal" kui ka "Vaba mõtte klubi" toodeti kasutades selleks Tallinna Televisiooni ruume, seadmeid ning operaatoreid.

Lisaks Toomas Lepale on samas kriminaalasjas on esitatud süüdistus ka juriidilisele isikule KVA Telecom ning selle juhatuse liikmele Valter Kraavile ja raamatupidajale Lea Kraavile, keda kõiki süüdistatakse omastamisele kaasaaitamises.

Lea Kraavit süüdistatakse lisaks ka dokumendi võltsimises ja võltsitud dokumendi kasutamises. Ühe kahtlustatava ehk Tallinna TV endise juhatuse endise liikme Mart Ummelase suhtes on kriminaalmenetlus lõpetatud oportuniteedi põhimõttel.

Põhja ringkonnaprokuratuuri eriasjade prokurör Leelet Kivioja selgitas, et süüdistuse järgi on avalikkuse informeerimiseks loodud telekanali juht kahetsusväärselt oma positsiooni ära kasutanud ning telekanali raha ebaseaduslikult iseenda kasuks pööranud.

"Sisuliselt on tegemist järjekordse kurva näitega, kus inimene, kellele on usaldatud ligipääs maksumaksja rahale, on seda usaldust kuritarvitanud ning avalikkuse hüvanguks mõeldud raha isiklikeks kuludeks kasutanud," lisas eriasjade prokurör Kivioja.

Võimaliku konfiskeerimise tagamiseks on arestitud süüdistatavate valdusest leitud sularaha ning süüdistatavatele kuuluvaid kinnistuid.

Toomas Lepa väitel on tema vastu suunatud süüdistused alusetud

Tallinna TV raha omastamises süüdistatava TTV eksjuhi Toomas Lepa sõnul on tema vastu suunatud süüdistused täiesti alusetud ning peale kaheaastast menetlust, mis on toonud kannatusi paljudele inimestele, ei ole leitud tõendeid Tallinna TV-le kahju tekitamises.

"Kuigi linnapea Taavi Aas lubas juba 2016. detsembriks kiiresti välja selgitada kahju suuruse, ei ole seda senini tehtud. Ükski tunnistaja Tallinna TV-st ei kinnita, et oleksin Tallinna TV tehnikat ilma kokkuleppeta kasutanud. Uurimine ei ole leidnud tõendeid, nagu oleksin kasutanud Tallinna TV tehnikat. Prokuratuur ei ole näidanud millal ja kus ma Tallinna TV tehnikat oleksin kasutanud," rääkis Lepp BNS-ile.   

"Tootsin saateid "Keskkonnanädal" ja "Vaba Mõtte Klubi" ammu enne Tallinna TV-sse tööle asumist. 2012. aastal tootsin neid  Tallinna TV-s nõukogu loal. Tegin seda 100-protsendiliselt endale kuuluva tehnikaga ning meeskonnaga, kes ei olnud Tallinna TV-st," selgitas Lepp.

Tema sõnul alates 2013. aastast Tallinna TV nõukogu esimees luba ei pikendanud. " "Vaba Mõtte Klubi" idee ja nimi on patenteeritud minu nimele. Leidsin vahendaja, kes oleks peatöövõtja ja kes ei ole minuga seotud. Selleks osutus KVA Telekom. Mart Ummelas tutvus olukorraga ja sõlmis leingud saadete peatöövõtjaga. See on kogu Mart Ummelase "süü" – legaalne allkiri lepingul. KVA tellis saated Videomeedialt. Need toodeti mulle kuuluva tehnikaga sama summa eest mis aasta varem," rääkis Lepp.

Tallinna TV nõukogu ei ole Lepa sõnul suuteline vastama küsimusele – missugune kahju ja millal on Tallinna TV-le tekitatud. "Vaatamata sellele on nõukogu esitanud uurijate survel minu vastu tsiviilhagi, viidates kriminaalasja algatamisele. Olen rõõmuga nõus kohtus oma süütust kahju tekitamises Tallinna TV-le  tõestama," märkis Lepp.

Tema hinnangul tõid KVA Telekomi ja Videomeedia poolt toodetud telesarjad "Vaba Mõtte Klubi" ja "Keskkonnanädal" Tallinna TV-le kasu. Nimelt kuulus "Vaba Mõtte Klubi" alates 2011. aastast kanali kõige vaadatuimate saadete esiritta. Saadete tootmise hinnad Tallinna TV-le olid ja on allpool keskmist turul olevat tootmishinda, väitis Lepp.

"Omastamise puhul peaks olema kahtlustuse järgi  kahju kannataja Tallinna Televisioon. Tallinna Televisioon kahtlustatavat kahju aga leidnud ei ole. Seda ei leitud siseauditi järel jaanuaris 2017.  Seda on kinnitanud Tallinna TV juhatuse endine liige Toomas Raag, Tallinna TV endine nõukogu esimees Kalle Klandorf ning ka Tallinna TV juhatuse liige Revo Raudjärv. "Vaba Mõtte Klubi" ja "Keskkonnanädalat" tootis nii töövõtjana kui ka hiljem alltöövõtjana mulle kuuluv firma Videomeedia. Kohtumäärustes toodud sõnastuses  olevat need saated tehtud aga, tsiteerin: "täielikult Tallinna TV vahenditega"," selgitas Lepp.

"Et see nii ei ole, on väga lihtne veenduda vaadates Videomeedia pangaülekandeid ja muid dokumente. Videomeedia ja KVA Telekom on tasunud Tallinna linnakantseleile saate "Vaba Mõtte Klubi" tootmiseks Roosikrantsi 4b ruumide rendi eest, KVA Telekom ja Videomeedia on tasunud arvete alusel neid saateid teinud esinejatele, teleoperaatoritele, helirežissöörile, videomonteerijale. Saated on salvestatud Videomeediale kuuluvate kaameratega, helipuldiga. Videomeedia on tasunud saadetele kuluva transpordi, helitehnika, valgustehnika, mälukaartide, grimmitarvete, esinejate riietuse eest. Ka režissööri, stsenaristi, toimetaja, produtsendi, grimeerija ja esinejate tasud olid  Videomeedia kanda.  Kuidagi ei vasta see kahtlustuses seisvale  "tehtud täielikult Tallinna TV tehnikaga". Tallinna TV on saadetega rahul ja teenuse saanud," rääkis Lepp.

Tallinna TV tehnikat kasutati Lepa sõnul vähesel määral, aga aastatel 2015-2016 vastavalt Tallinna TV juhatuse liikme Mart Ummelase sõlmitud lepingu tingimustele.    

Saadete "Vaba Mõtte Klubi" ja "Keskkonnanädal" autoriõigused kuuluvad Toomas Lepale.Seda kinnitab ka Toomas Raagi allkirjastatud Tallinna TV litsentsileping detsembris 2016 saate litsentsi ostmiseks Toomas Lepalt.

"Toomas Lepp ja tema abikaasa tegid saadete VMK ja KN tootmisel autori, produtsendi, toimetaja, režissööri, saatejuhi, grimeerija, autojuhi, operaatori, monteerija ja muud tööd. Seda tööd ei ole senini tasustatud," rääkis Tallinna TV eksjuht.

Tema sõnul andis Videomeedia ajutiselt 2013. aastal litsentsi saadete tootmiseks KVA Telekomile, kes oli vastavalt Tallinna TV ja KVA Telekomi vahelisele lepingule peatöövõtja. "KVA Telekomiga suhtles eranditult Tallinna TV finantsjuht Ingrid Mauer, arved allkirjastas juhatuse liige Toomas Raag. Tallinna TV eelarved kinnitas Tallinna TV nõukogu. Neis eelarvetes kajastusid ka KVA Telekomi poolt toodetavad saated "Vaba Mõtte Klubi" ja "Keskkonnanädal". Lea Kraavi, kes oli ka Videomeedia raamatupidaja, koostas ja allkirjastas Videomeedia arved KVA Telekomile ning kandis üle rahad, et Videomeedia saaks toota saated "Vaba Mõtte Klubi" ja "Keskkonnanädal"," selgitas Lepp.

Toimetaja: Priit Luts, Merili Nael

Allikas: ERR/BNS



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: