Raudtee liiklusjuhtimise uuendamine Lääne-Harjumaal maksab 16,5 miljonit

AS Eesti Raudtee sõlmis reedel Lääne-Harju raudteeliinide liiklusjuhtimissüsteemi moderniseerimiseks Mipro Oy´ga koostöölepingu, mille väärtuseks on pea 16,5 miljonit eurot. Tööde tulemusel peaks raudtee haldamine, sellel sõitmine ning liiklusjuhtimine muutuma tõhusamaks, ohutumaks ja automatiseeritumaks.
Lääne-Harju projekti uuendustööd hõlmavad raudteelõike Tallinn–Keila–Paldiski, Klooga–Kloogaranna ja Keila–Riisipere ning nende liidestuskohti väliste raudteeharudega. Tööd loodetakse valmis saada 2021. aastal.
"Kuna hanke tulemustel saavutasime ka märkimisväärse kokkuhoiu 10,6 miljoni euro näol, siis see võimaldab meil rajada Balti jaama täiendavalt kaks uut teed ning platvormi," ütles Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee. Veel on ettevõttel plaanis see raha suunata täiendava rööbastee ehitamisesse Ülemiste suunale ning samuti saab siis Pääsküla ja Keila vahele puuduolevatele lõikudele rajada teise peatee, millega suureneks selle lõigu läbilaskvus. Millal aga need projektid realiseeruvad, on praegu veel vara öelda.
Lepingupartner Mipro Oy on Soomes tegutsenud juba üle kahekümne aasta raudteesüsteemide ning -ohutuse valdkonnas, antud leping aga on ettevõtte jaoks esimene siinpool lahte.
Mullu sügisel kinnitas AS Eesti Raudtee juhatus hankemenetluse tulemused ning tunnistas edukaks Mipro Oy pakkumuse Lääne-Harju liiklusjuhtimissüsteemi moderniseerimiseks. Hankel hinna kalliduse poolest teise pakkumuse esitanud KMG Inseneriehituse AS ja AŽD Praha s.r.o. pöördusid hanke vaidlustamiseks VAKO-sse, Tallinna halduskohtusse, Tallinna ringkonnakohtusse ning lõpuks jõudis vaidlustus ka riigikohtusse, kust see saadeti tagasi ringkonnakohtusse. Kõik pädevad instantsid kinnitasid EVR-i seisukohta, et Mipro Oy vastab kõikidele kvalifitseerimise tingimustele ja selle pakkumuse edukaks tunnistamise otsus on õiguspärane. Viimast kassatsioonikaebust riigikohus enam arutlusele ei võtnud.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi