Lennuakadeemia ja Nordica otsivad võimalusi piloodipõua leevendamiseks ({{commentsTotal}})

Transviabaltika piloot.
Transviabaltika piloot. Autor/allikas: TVB

Eesti lennuakadeemia teatas, et on valmis alates tulevast aastast koolitama kaks korda rohkem piloote kui seni. Kümne lisakoha loomine maksaks riigile ligi 800 000 eurot.

Riikliku lennufirma Nordica pressiesindaja Toomas Uibo rääkis, et järgmise 20 aasta jooksul võidakse maailmas pilootidele juurde luua umbes 600 000 uut töökohta. Kui arvestada veel seda, et pidevalt tuleb mehitada juba olemasolevad töökohad, on Eesti Lennuakadeemia iga-aastane koolitusmaht, ehk kümme uut piloodiõpilast väike piisk väga suures meres.

Lennuakadeemia rektori Jaanus Jakimenko sõnul lähevadki kuni 40 protsenti siin koolitatud pilootidest vähemalt mõneks ajaks tööle välismaale. Samas on üha enam piloote vaja ka Eestis ja sestap usub Jakimenko, et järgmise kolme aasta jooksul võiks akadeemia vastu võtta kaks korda rohkem piloote. Ehk senise kümne asemel kakskümmend.

"See tagab meile tegelikult selle, et isegi kui tööjõuliikumine toimub, siis Eesti jaoks olulised ettevõtted, sealhulgas piirivalve lennusalk, õhuvägi jne, et ka neil on tegelikult selles konkurentsis oluliselt paremad võimalused omale piloote saada," ütles Jakimenko.

Ühe piloodi koolitamine maksab ligi 80 000 eurot, mistõttu pöördus lennuakadeemia ka haridus- ja teadusministeeriumi poole, et akadeemia aastast tegevustoetust kasvatataks 800 000 euro võrra. Ministeeriumi kõrgharidusosakonna juhataja Margus Haidak ütles, et päris kohe niisugust otsust teha ei saa.

"Kuna 2017. aastal tehti transpordi valdkonna ülevaade OSKA raporti näol, kus hinnati tegelikult pilootide vajadust ja koolitust enam-vähem kooskõlas olevaks. Me vaatame selle teema kahe kuu jooksul üle," sõnas Haidak.

Ja kui on selge, kas midagi tehti valesti OSKA raporti koostamisel või ongi tööjõuturg muutunud, saab juba täpsemalt rahast rääkida. Toomas Uibo ütles, et vähemalt osalt on muutunud ka turg, seda kasvõi Nordica näitel, mille tütarfirmal Regional Jet oli läinud aastal kuus, tänavu juba kaheksateist õhusõidukit. Samas on Nordica valmis panustama ka pilootide väljaõppesse. Nimelt plaanitakse alustada töökohapõhise piloodiõppega.

"Me oleme nüüd üle aasta selle projektiga tegelenud. Ka meil on plaanis oma lennukool avada. Tegemist on Multi Pilot License tüüpi koolitusega, kus ettevõte saab kohe alguses seda pilooti treenima hakata just enda ettevõtte tarbeks. Me oleme valmis maksma suurema osa sellest kinni," rääkis Uibo

Kes tasuks ülejäänud osa, kas riik või õpilane, on praegu veel lahtine. Küll aga on selge, et pilootide Eestist väljaliikumist niisugune koolitusprogramm pidurdaks

"Noorele piloodile tähendaks see tähendaks seda, et ta on vähemalt viis aastat meie juures tööl. Seeläbi saame kasvatada endale piloodibaasi."



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: