Bussijuht: ohtliku manöövri eest vallandamine on karm meetod ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Eesti bussijuhtide ühingu liikme Toomas Raidi hinnangul on ohtliku möödasõidu tegemise eest bussijuhi töölt lahti laskmine karm meetod.

Viimasel ajal on paljudele kõneainet pakkunud bussijuhtide ohtlikud manöövrid liikluses. Raid vaidles "Ringvaatele" antud intervjuus, öeldes, et tema hinnangul bussijuhid ei sõida ülbemalt või ohtlikumalt kui varem.

Kolmapäeval postitati sotsiaalmeediasse video sellest, kuidas bussijuht tekitab maanteel möödasõitu tehes ohtliku olukorra vastutuleva veoautoga. Bussijuht kaotas selle tõttu oma töö.

Bussijuhi vallandamine on Raidi hinnangul karm meetod. "Ma ütleks, et tegelikult see oli ohtlik möödasõit, aga see on ka päris karm meetod, et kohe, praktiliselt päeva pealt see juht ei tööta enam seal selles ametis," ütles ta.

Raid nõustus siiski, et see manööver oli ohtlik ja bussijuhti ta ei kaitsnud.

"Selle manöövri puhul, mis seal oli näha, ma ei saa seda juhti kaitsta. Tõenäoliselt ta eksis olukorra hindamisel ja tekitas selle ohtliku olukorra," ütles ta.

"Muidugi me ei tea selle manöövri tagamaid, mis seal enne toimus, võib-olla seal olid mingi mõjutavad tegurid ja me ei näe ka, mis oli selle manöövri sooritamise ajal veoauto kiirus, bussi kiirus, miks see buss mööda hakkas sõitma. Seda ma tahaks küll öeda, et bussid ei kihuta," lisas ta samas.

Raid kinnitas, et bussijuhid kasutavad väga palju püsikiirusehoidjat, mis on sätiud 90 km/h peale. Möödasõiduolukorrad tekivad Raidi sõnul aga siis, kui buss jääb tükiks ajaks toppama 80 või 85 km/h sõitva veoauto taha. Siis tekib võimalus, et buss ei jõua õigeks ajaks sihtpunkti.

Raid selgitas, et kuigi tööandja lõpp-punkti hilinemise pärast ei riidle, siis surve tekib reisijate poolt.

Raid ise sõidab bussijuhina peamiselt Tallinna ja Pärnu vahel. Tema sõnul tekib sellel teekonnal väga palju olukordi, kus ta peab möödasõidu tegema, peamiselt veoautodest. Sõiduautodest möödasõidud on tema kinnitusel haruharvad juhused.

Bussijuhi pilgu järgi vaadatuna on liiklusolukord Eesti teedel Raidi hinnangul pigem kehv. "Need, kes ütlevad, et meie liikluses pole hullu midagi, sõidavad tõenäoliselt väikese autoga. Kui sa sõidad väikese autoga, siis ei tehta sinust nii palju möödasõite ja ei teki olukordi nii palju. Aga just suure autoga sõites, kui sa kiirendad foori alt minekul või linnast väljas - loomulikult ei ole bussi kiirendus see, mis väikesel autol - ja siis teinekord vaatad, kus hakatakse sügelema, nad nõeluvad sust mööda, tehakse ohtlikke olukord. Siis hakkab see eriti palju silma," kirjeldas ta.

Video bussi ohtlikust manöövrist:

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: