Simson: Rail Balticu kallinemise tõi soovidega arvestamine ({{commentsTotal}})

Kadri Simson
Kadri Simson Autor/allikas: Priit Mürk/ERR

Majandusminister Kadri Simson sõnul kallines Rail Balticu Eesti trassi maksumus viiendiku võrra seetõttu, et projekti täpsusaste on nüüdseks suur ning arvesse on võetud lisasoove.

Simson selgitas Vikerraadiole, et möödunud aastate jooksul on Rail Balticu hind mitmel korral muutunud. "Ta valdavalt on kallinenud seetõttu, et midagi on soovitud esialgselele projektile lisada."

"Näiteks möödunud aastal oli kallinemine seotud sellega, et Leedu osas sooviti Rail Balticu projekti hinda lisada ka Vilniuse ja Kaunase vaheline trass. Varasematel aastatel on kallinemist tootnud Riia lennujaama ja kesklinna vaheline ühendus," rääkis majandusminister.

Eesti puhul tuleb kallinemise põhjuseid leida sellest, et tegemist on nüüd väga suure täpsusastmega eelprojektiga. "See tegelikult võimaldaks juba ehitusluba taotleda. Selles on välja tulnud kõik need tehnilised küsimused, mida varem eskiisis ei lahendatud. Näiteks maaparandusvajadused või ristuvad tehnosüsteemid."

Eelprojekt võtab Simsoni sõnul arvesse ka rahvakohtumistel palutu. Enamasti lisandusid teede ristumised või raudtee ületuskohad. Nii on teedeehitus kallinenud 45 miljonilt 112-le.

Tehnilise järelevalve ameti tellitud eelprojekti kohaselt kujuneb Rail Balticu Eesti trassi maksumuseks 1,6 miljardit eurot, mis on ligikaudu 18 protsenti enam kui kolm aastat tagasi koostatud eskiisis.

Majandusministeerium teatas, Eesti osa omafinantseeringuks prognoositakse seega kokku 318 miljonit eurot.

Toimetaja: Priit Luts

Allikas: Vikerraadio, "Uudis+"



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: