Rail Balticu põhitrass peaks valmima aastaks 2026
Rail Balticu põhitrassil algavad ehitustööd järgmise aasta lõpus või ülejärgmise alguses ning trass peaks valmima aastaks 2026, kinnitasid kolme Balti riigi esindajad. Osa Rail Balticuga seotud ehitusest võib alata ka juba sel aastal.
Ühisettevõtte RB Rail ajutine tegevjuht ja juhatuse esimees Ignas Degutis kinnitas, et koostöö riikide ja ühisettevõtte vahel on hea ning ettevalmistused kulgevad plaanipäraselt, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Ehitustööd põhitrassil algavad 2020.-2021. aastal erinevates sektsioonides igas riigis. Alustame pealiinil pealisehitusega. Alates 2021.-2022. aastast alustame signalisatsiooni ning elektrifitseerimise projekteerimis- ja ehitustöid. Plaani kohaselt peaks reisi- ja kaubarongide liiklus algama 2026," rääkis Degutis.
Eestis soovitakse kuulutada esimene ehitushange välja sel aastal.
"2019. aastal oleme maanteeametiga koostöös esimest ehitushanget läbi viimas ja loodame et lähiajal saab see hange ka ehituslepinguks formuleeritud," ütles Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave. "Maanteeamet ehitab Tallinna ringtee rekonstrueerimise projekti raames välja ka Rail Balticu jaoks vaja mineva maanteeviadukti."
Läti esindaja Andris Linužs mainis probleemina ehitushindade kallinemist, mis võib kogu projekti hinda tõsta.
"Üks probleem on ehitusturu ülekuumenemine. Ehitushinnad on praegu kõrgemad, kui me eeldasime," nentis ta.
Leedu esindaja Arenijus Jackus kinnitas, et ka olemasolev lõik Kaunasest Poola piirini rekonstrueeritakse ja kiirus ei jää seal väiksemaks kui ülejäänud trassil.
"Olemasolev liin võimaldab sõita kiirusega 120 km/h. Me räägime uue liini ehitamisest, mis võimaldab sõita 250 km/h. Nii et me kaasajastame seda lõiku Kaunasest Poola piirini," sõnas Jackus.
Ühisettevõtte RB Rail uus juht peaks selguma lähima paari kuu jooksul. Läti televisioonis on räägitud võimalusest, et kandidaat võib tulla Poolast või Soomest.
Toimetaja: Karin Koppel