Eesti suurima e-poe käive ja sortiment kasvasid uute osanike toel
Selle aasta alguses panid Eesti suurim e-kaubamaja Hansapost ja soomlaste Hobby Hall leivad ühte kappi, millega laienes nii ettevõtte regionaalne haare kui ka tootevalik. Kahe peale kokku ületab käive 80 miljonit eurot, Hansaposti käive ulatus mullu 29 miljoni euroni.
Tänavu märtsikuus rajatud ühendettevõte kannab nime Hobby Hall OY Eesti filiaal, septembri lõpu seisuga töötas Eesti poolel 113 inimest. Eesti filiaali juhivad Taavi Rajur ja Urmas Türk.
Ühinemislepingu kohaselt soetas eestlastele kuuluv Hansapost 46 protsenti Hobby Hallist, 46 protsenti kuulub Soome pereettevõttele ja Hobby Halli nüüdsele suurosanikule SGN Grupile, mis omandas Hobby Halli 2017. aastal ning kaheksa protsenti Hobby Halli tegevjuhi Pekka Pättiniemi ettevõttele Four P&P Consulting OY.
Ühendettevõte tegutseb paralleelselt nii Eestis kui Soomes, laod asuvad mõlemas riigis. Tallinna külje all asuva 5000-ruutmeerise lao tööd koordineerib Smarten Logistics, Soome põhilaos on logistikapartneriteks Soome Post ja Itella Smartpost.
Kaks kolmandikku müüdavast kaubast tuleb Euroopa Liidu riikidest, muist väljastpoolt, näiteks Aasiast, seal hulgas Hiinast.
Rahvusvahelise ühendettevõtte käive ületab 80 miljonit eurot, töötajaid on kokku 225 ning sortimendis on kokku üle 330 000 toote. Siiski pole kõik tooted saadaval kõigil turgudel.
Kevadel alanud koostööd soomlastega hindab Rajur väga heaks: üha enam müüakse Soome ostjatele mõeldud tooteid Eestis ja vastupidi.
"Koostöö Soome turul on seni olnud kampaaniapõhine, ei saa öelda, et müüme seal kümneid ja sadu tuhandeid tooteid – neid on mõni tuhat, millega oleme jõudnud mõnesajatuhandese käibeni," selgitas Rajur ERR-ile. "See kauba pakkumine järjest enam harmoneerub, hakkab minema järjest enam sama nägu. Hobby Halli toodetest on paljud juba Hansapostis nähtavad."
Koostööst Hobby Halliga on Hansaposti sortimenti lisandunud Samsungi ja LG tehnika, rõivabrändidest Luhta, Ice Peak, Reima, samuti Tunturi jalgrattad jms. Suurenenud on ka Didriksoni kaubavalik. Mõned neist brändidest olid Hansaposti kataloogis ka varem, ent siis esindajate kaudu
Hansaposti kaudu on ka mitmed Eesti kaubamärgid, näiteks tekstiilitootjad, saanud Soome turule ühe müügikanali juurde - nüüd tehakse kaupa ettevõtetega otse, ilma vahendajateta.
Rajur ütles, et tänavu alanud koostöö on Eesti poolel paisutanud käivet juba mõnikümmend protsenti. "Soomes on praeguseks väga edukalt vastu võetud need tooted, millega oleme seal alustanud, nii et ise hindame väga suureks sealset potentsiaali," lisas Rajur.
Lisaks Soomele ja Eestile tegutseb ettevõte ka Lätis. Igal turul on kasutusel oma kaubamärk: Soomes jätkatakse Hobby Halli nime all, Lätis on kasutusel kaubamärgid Xnet ja Upstore, Eestis jätkub kauplemine Hansapostina.
Soomes moodustab e-kaubandus kümme protsenti kogu kaubanduse käibest. Eestis ulatub veebikaubanduse osa kolme protsendini. Soomes kasvab e-müük aastas üle 20 protsendi ning Eestis ligi 40 protsenti.
Toimetaja: Merilin Pärli