Majanduskomisjon soovib liiklusseaduses muuta jalgratturite õigusi ({{commentsTotal}})

Jalgrattur
Jalgrattur Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Riigikogu majanduskomisjon soovib, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium vaataks kavandatava liiklusseaduse muudatustega üle ka jalgratturite õigused.

Majanduskomisjoni esimees Sven Sester nentis, et rattaliikluse ohutusega on probleeme.

"Kindlasti on jalgrattur autojuhiga võrreldes liikluses nõrgem osapool. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium valmistab praegu ette liiklusseaduse muudatusi. Komisjon ei anna otsest suunist, et kehtestama peab just 1,5-meetrise külgvahe nõude, küll aga soovime, et ministeerium peaks konstruktiivset arutelu pöördumise algatajatega, analüüsiks ja pakuks välja konkreetsed meetmed ratturite ohutuse parandamiseks," ütles Sester riigikogu pressitalituse vahendusel.

Majanduskomisjon arutas teisipäevasel istungil kollektiivset pöördumist "Liiklemine jalgratturile ohutumaks."

Pöördumises on märgitud, et Eestis ei ole jalgrattateede ja -radade võrgustik piisav ja seetõttu tuleb tagada ratturite ohutu liiklemine sõiduteel. Algatajate hinnangul tuleks selleks teha õigusaktides kaks muudatust.

Esiteks tuleks pöördumise koostajate hinnangul sätestada jalgratturitest möödumisel nõue hoida külgvahet minimaalselt 1,5 meetrit. Teiseks tuleks võtta kasutusele teekattemärgistus, mis viitaks mootorsõidukitega ühiskasutuses oleval sõidurajal jalgratturi paiknemisele ja sõidusuunale.

Majanduskomisjoni aseesimees Toomas Kivimägi pidas pöördumises toodud ettepanekuid põhjendatuks.

"On ekslik arvata, et turvatundeks piisab vaid sellest, et õnnetust ei toimunud," viitas ta komisjonis kõlanud väitele, et vaid väheste jalgrattaõnnetuste põhjuseks on ebapiisav külgvahe.

"Kui reka möödub jalgratturist poole meetri kauguselt, siis reeglina õnnetust küll ei toimu, ent üheksa ratturit kümnest tunnevad end ebaturvaliselt. 1,5-meetrise külgvahe nõue võiks kehtida alates kiirusest 30 km/h," lisas Kivimägi.

Istungil osalesid kollektiivse pöördumise algatajate esindajatena Jaanus Juss, Villu Arak, Marek Rannala ja Tõnis Savi. Kohal olid ka Eesti Jalgratturite Liidu peasekretär Urmas Karlson, Eesti linnade ja valdade liidu asedirektor Jan Trei, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu, maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits, siseministeeriumi korrakaitse- ja kriminaalpoliitika osakonna õigusnõunik Jenny Jakobson ja sama osakonna nõunik Indrek Link ning politsei- ja piirivalveameti arendusosakonna ennetuse- ja süüteomenetluse büroo juht Toomas Loho ja juhtivspetsialist Sirje Loigo.

Toimetaja: Indrek Kuus



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: