Luminor sulgeb hoolsuskohustust eiravate e-residentide kontod ({{commentsTotal}})

{{1543988040000 | amCalendar}}
Luminor Eesti Liivalaia kontor.
Luminor Eesti Liivalaia kontor. Autor/allikas: Rene Suurkaev / ERR

Pank Luminor saatis välja teavitused, et 1. jaanuarist suletakse e-residentide kontod, kes ei täida hoolsuskohustust.

Luminori rahapesu tõkestamise juht Hannes Oja ütles, et rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenevalt on pankadel kohustus ajakohastada kõikide klientide andmeid, kirjutab Eesti Päevaleht.

Seetõttu peavad kõik olemasolevad kliendid seda ise regulaarselt tegema. Mitteresidentidest kliendid peavad vastama aga ka täiendavatele küsimustele, mis on seotud nende äritegevuse ja tehingute päritoluga.

"Tuletame andmete uuendamist klientidele alati erinevate kanalite kaudu (e-mail, post, telefon, internetipank) meelde. Kui klient jätab siiski järjepidevalt andmed uuendamata või ei suuda tõendada oma äritegevusega seotud tehingute päritolu ja rahade liikumist, siis oleme kohustatud lõpetama kliendisuhte. See on kooskõlas ka rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusega," rääkis Oja.

Ühtlasi märkis ta, et Luminor on oma teenuste pakkumisel keskendunud ennekõike kohalikule ehk Baltikumi turule, mistõttu eeldatakse, et ka panga klientide tegevus on seotud siinse majandusruumiga. Kuivõrd e-residentsus ei ole samaväärne Eesti kodakondsusega ning kõik e-residendid peavad läbima kontrolli, siis ei ole panga võimalik pakkuda soovitud teenust, kui pank ei saa neilt piisavalt teavet.

Luminori pressiesindaja Hedwig Meidra ütles ERR-ile, et tegemist on tavapärase kliendiandmete uuendamise protsessiga, mis tuleneb erinevatest rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise regulatsioonidest.

"Samuti on Luminor vaadanud üle oma riskipoliitika ja suletakse vaid nende klientide kontod, kelle riskiprofiil ei vasta enam Luminor riskipoliitikale. Sellekohane teavitus saadetakse kliendile vastavalt panga üldtingimustele ning klientidele võimaldatakse kahekuune üleminekuaeg, et nad saaksid oma arveldused mugavalt üle viia," märkis ta.

E-residentsuse programmi avalike suhete juht Arnaud Castaignet tõdes, et kuna viimasel ajal on pangad läinud järjest karmimaks oma tunne-oma-klienti põhimõtete rakendamises, siis tõepoolest on neil mitteresidentidel, kel pole ette näidata seost Eestiga, olnud juba mõnda aega raskusi Eestis asuvates pankades konto avamisega ja omamisega. Seetõttu kasutavad paljud e-residendid Eestis asuvate pankade asemel välismaiseid makseasutusi nagu Holvi, Transferwise jt.

Toimetaja: Marek Kuul



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: