Valimiskampaania senised suurimad kulutajad on Isamaa ja Keskerakond
Parteide rahastamise aruannete põhjal olid aasta lõpu seisuga riigikogu valimisteks enim raha mängu pannud Isamaa ja Keskerakond.
Eelmise aasta viimases kvartalis tehtud reklaamikulude võrdlus ei pruugi anda täit ülevaadet kampaania kogumahust, sest alates jaanuarist tehtud kuludest saab teada alles pärast valimisi.
Samuti võib erakondade käitumine olla erinev. Mõned ilmselt näitasid suuremaid kulusid aasta lõpus ning teised lisavad nad uue aasta esimese kvartali aruandesse.
Sellegipoolest eristuvad teistest Keskerakond ja Isamaa, kes kumbki on reklaamile kulutanud vähemalt 260 000 eurot.
Kordades vähem ehk 116 000 eurot on senise kuluaruande põhjal reklaamile pannud Reformierakond ja sotsiaaldemokraadid.
Neile järgneb EKRE 87 000 euro suuruse reklaamikuluga. Vabaerakond on seni näidanud reklaamikuludena 50 000 eurot ja uustulnuk Eesti 200 on reklaamikampaaniaks kulutanud 43 000 eurot.
Kulutajate tabeli lõpus on Rahva Tahe ligi 14 000 euroga, Rohelised 9400 euroga ning Elurikkuse Erakond 62 euroga.
Valimiskampaania aruande koostamist ja esitamist reguleerib erakonnaseadus, mille kohaselt tuleb valimiskampaania aruanne esitada erakondade rahastamise järelevalve komisjonile (ERJK-le ühe kuu jooksul arvates valimispäevast.
Erakonnad avaldasid, milliste reklaamifirmadega nad valimiskoostööd teevad https://t.co/Z9H1siCxWH
— Rahvusringhääling (@err_ee) January 17, 2019
Toimetaja: Priit Luts, Jaan-Juhan Oidermaa