A-reisiterminal on kavas uueks ehitada ning rajada mere peale promenaad

Tallinna linnavalitsus saatis linnavolikogule eelnõu, millega algatatakse A-reisiterminali ning kruiisiterminali ala detailplaneeringu koostamine. Muuhulgas on kavas ehitada uus A-reisiterminali hoone, kruiisikai ning rajada promenaad, mille jaoks täidetakse merepõhi.
Detailplaneeringuga on kavas koostada terviklahendus, mis hõlmab ka Loode kaid, rannapromenaadi, A-reisiterminali ja Admiraliteedi basseini ümbrust.
66-hektarilisele maa-alale moodustatakse detailplaneeringuga üks ärimaa, üks äri ja/või tootmismaa ning üks transpordimaa sihtotstarbega krunt. Ehitada võib maa-alale kuni neljakorruseliseid hooneid.
Detailplaneeringuga kavandatakse merepõhja täitmist, et rajada promenaad ja ehitada ärihooned.
A-reisiterminali ja selle esise platsi ehitusprojekti jaoks korraldatakse eraldi arhitektuurivõistlus
Detailplaneeringu algatamist taotles AS Tallinna Sadam, kellele kuuluvad ka alal asuvad kinnistud, väljaarvatud väike osa Sadama tänava kinnistust, mis kuulub Tallinnale.
Abilinnapea Andrei Novikovi sõnul on Tallinna Sadama eesmärgiks kogu Vanasadama ala terviklikult välja arendada, võttes aluseks rahvusvahelise ideevõistluse võidutöö, Zaha Hadid Architectsi "Masterplan 2030".
Selle elluviimiseks on Tallinna Sadam jaganud ala osadeks ning esitanud Tallinna linnale taotlused detailplaneeringute algatamiseks. Vanasadama piirkonna detailplaneeringu algatamiseks tegi linnavalitsus ettepaneku kaks nädalat tagasi. Praeguste parkimisplatside asemel peaksid piirkonda kerkima äri- ja eluhooned, kus hakkavad asume bürood, kohvikud, restoranid, meelelahutusasutused ja korterid.
"Vanasadama piirkonna arendamise laiem eesmärk on kogu see südalinna vahetus läheduses asuv endine suletud territoorium ja praegune tühermaa atraktiivseks ja inimsõbralikuks linnaruumiks muuta," selgitas Novikov.
Kuivõrd on kavas ehitada kolmas kruiisikai, siis soovitakse, et detailplaneeringuga koostataks ka uuring vajaliku taristu rajamise kohta kesklinnas ning analüüsitakse selle mõju linnaruumile ja liiklusele. Samuti tuleb teha liiklusanalüüs, kuidas kasvab liikluskoormus, kui alale rajatakse uued hooned ning tulevikus ka trammiliin. Koos Tallinna transpordiametiga tuleb välja töötada terviklik liikluslahendus.
Et kruiisikai ja promenaadi ning hoonete ehitamine nõuab merepõhja süvendamist ja täitmist, on vajalik detailplaneeringule algatada ka keskkonnamõju strateegiline hindamine.
Planeeritav ala jääb Tallinna vanalinna muinsuskaitseala kaitsevööndisse, seetõttu tuleb vältida hoonestuses järske kontraste ning tagada vanalinna silueti vaadeldavus olulistest vaatepunktidest.
Detailplaneeringuga taotletakse ka ranna ehituskeeluvööndi vähendamist.
Linnavalitsus saatis eelnõu detailplaneeringu algatamiseks volikogule. Kui volikogu otsustab algatamise kasuks, korraldatakse detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse avaik väljapanek ja arutelu.
