Meremeeste ametiühing taunib Tallinki lisamist abipaketti ilma nendega arutamata

{{1585811460000 | amCalendar}}
Tallinki töötajad. Laev Romantika teel Riiast Sassnitzi, et tuua Saksamaalt koju sinna lõksu jäänud inimesed.
Tallinki töötajad. Laev Romantika teel Riiast Sassnitzi, et tuua Saksamaalt koju sinna lõksu jäänud inimesed. Autor/allikas: Tallink

Meremeeste ametiühing taunib Tallinki lisamist riigi abipaketi saajate hulka, sest sellega vähendatakse nende sotsiaalseid garantiisid. Ametiühingu meelest oleks tulnud ka neid läbirääkimistesse kaasata, kui laevafirma sellise taotluse valitsusele esitas. Tallink Grupi teatel ei vasta ametiühingu süüdistused tõele.

Eesti meremeeste sõltumatu ametiühing (EMSA) saatis peaminister Jüri Ratasele kirja, milles taunib Tallinki lisamist riigi abimeetmete paketti Eesti ettevõtluse toetuseks. Tallink on taotluse esitanud neid teavitamata ja nendega tingimuste üle läbi rääkimata, kuid nende hinnangul kahjustavad abipaketi tingimused nende sotsiaalseid garantiisid.

"Riigiasutustest on jõudnud Eesti meremeeskonnani teave, et Vabariigi Valitsus menetleb Eesti reisilaevandusega seoses abipaketti, mille eesmärgiks on vähendada, sarnaselt kaubalaevade seadustatud abipaketiga, ka reisiparvlaevadel töötajate maksukoormust ning seeläbi aidata kaasa reisilaevandusega seotud ettevõtluse konkurentsivõime kasvule. Sisuliselt puudutab antud temaatika meremeeste töötasudele rakendatavate maksude alandamist meremeeste sotsiaalsete garantiide vähendamise arvelt," kirjutab EMSA esimees Jüri Lember oma pöördumises.

"Meile on mõistetamatu, miks sellisel keerulisel ajal ajab üks Eesti merendusvaldkonna suurimaid tööandjaid, AS Tallink Grupp, sedavõrd tundlikku ja kõiki Eesti maksumaksjaid puudutavat teemat varjatult ning kuluaarides. Enne riigi poole pöördumist teemal, mis puudutab Eesti lipu all seilavate laevapere liikmete heaolu ja sotsiaalseid garantiisid, oleks ettevõtte juhtkonna poolt olnud vajalik ja mõistlik konsulteerida töötajaskonna esindajatega," selgitavad nad.

AÜ selgitab oma kirjas, et eelmise nädala seisuga kinnitasid kõik Eesti meremehi ühendavad organisatsioonid, et mitte keegi pole nende poole konsultatsioonideks pöördunud.

"Oleme murelikud, et ühes Eesti suurettevõttes on taas maad võtmas nõukogude ajale iseloomulik autokraatne ja sotsiaalset ühtekuuluvust välistav juhtimismudel. Kogu ühiskonda hõlmava kriisi ärakasutamine ei ole kindlasti see aeg, millal ajada ainult oma äri ja rahvusvahelise kapitali huvidest lähtuvat poliitikat," kirjutab Lember. "Eeltoodut arvesse võttes, palume Vabariigi Valitsusel austada sotsiaalpartnerluse häid tavasid ning mitte hakata menetlema väga spetsiifilise majandusvaldkonna ühe osapoole ettepanekuid, ilma meremeeskonna esindusorganisatsioonidega kooskõlastamata."

Tallinki vastulause ametiühingujuhi avaldusele

Tallink Grupi kommunikatsioonijuht vahendas ettevõtte vastulause seoses Eesti meremeeste sõltumatu ametiühingu (EMSA) juhi Jüri Lemberi avaldusega, kus teatas, et ei mõista EMSA mõtteavaldust teemal, mille osas on nendega arutelusid peetud ning mis puudutab ligikaudu 3000 Eesti lipu all sõitvate reisilaevade laevapereliiget.

"Valitsus ei ole kaalunud Eesti laevapereliikmete sotsiaalsete garantiide vähendamist. Sotsiaalsed garantiid on tagatud senisel tasemel. Menetluses olevas ettepanekus tasuvad Eesti lipu all opereerivad ettevõtted kõik maksud ning ettevõtetele tehakse osaline tagasimakse," teatas Tallink.

Tallink Grupi teatel on eksitav ka ametiühingu väide, et laevapereliikmete maksukoormuse vähendamise ettepanek on tehtud nüüd kriisiolukorda ära kasutades.

"Maksukoormuse vähendamise temaatika algatas Tallink Grupp vastavate ametkondadega juba kriisieelsel ajal, kuna see on Eesti laevanduse konkurentsivõime säilitamiseks oluline samm. Eesti, Läti, Soome ja Rootsi maksusüsteem ei saa olla liiga suurte erinevustega samal erialal töötavate töötajate vahel. Kriisiolukord on teema muutnud kiireloomuliseks ja vältimatuks, säilitamaks võimalikult suur hulk töökohti Eesti lipu all opereerivatel laevadel ning vältimaks masskoondamist ja olulist mahu vähenemist opereerivatel liinidel."

Ettevõte teatas, et hoolib väga oma laevapereliikmetest ning on teinud endast kõik, et säilitada tänaseni kõik laevapereliikmete töökohad keerulisest olukorrast hoolimata, kus pool ettevõtte laevastikust seisab liinide ja opereerimise taastumise ootuses erinevates sadamates.

"Tallink Grupp on tänulik valitsusele, kes on olnud väga konstruktiivne partner dialoogis, leidmaks parimad lahendusi, et Eesti meretraditsioon ei saaks liiga valusat lööki ning aitamaks tagada turismivaldkonnale väga oluliste ühenduste võimalikult suuremahuline säilime, sh ligemalt 6800 Eesti ettevõttele olulise partneri AS Tallink Grupp jätkusuutlikkus," märkis ettevõte.

Toimetaja: Merilin Pärli

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: