Jalgrattatootjad ei suuda nõudluse kasvuga sammu pidada ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Itaalia jalgrattaentusiastid Roomas.
Itaalia jalgrattaentusiastid Roomas. Autor/allikas: SCANPIX / ZUMAPRESS.com

Koroonaviiruse ajastul on jalgrattast saanud eelistatud transpordivahend, kuid tootjad lääneriikides ja Aasias ei suuda enam kasvava nõudlusega sammu pidada, kirjutab Briti ärileht Financial Times.

Paljud poed kogu maailmas müüvad jalgrattad uue partii saabumisel pea kohe läbi. 

"See on see juhtum, kus jalgrattamüük suurematel turgudel ületab nende pakkumise," vahendas Financial Times rattatööstuse veterani ja Human Powered Solutionsi konsultandi Jay Townley sõnu. 

Jalgrataste veebimüük kerkis Prantsusmaal koroonaviiruse levides aprillis 350 protsenti, ilmneb uuringufirma Foxintelligence andmetest.

Kogu maailmas esindatud Prantsuse sporditarvete poekett Decathlon teatas, et selle kauplustes on odavad rattad välja müüdud ja tuhanded inimesed on uute tarnete ootel. Ettevõte hakkas nõudluse rahuldamiseks ostma remondiks ja edasimüügiks kasutatud rattaid. 

"Me märkasime tohutut hüpet," lausus Decathlon Internationali välissuhete juht Xavier Rivoire, kirjeldades olukorda "rattabuumina". 

Chicagos ja Denveris poode omava ettevõte Turin Bicycle kaasomanik Lee Katz märkis, et on läbi müünud kõik alla tuhande dollari maksvad jalgrattad.

"Ma olen selles äris olnud 55 aastat ja teinud läbi palju tõuse ja langusi, kuid midagi sellist pole kunagi varem olnud," lausus ta. 

Nõudlus rataste järele on tingitud sellest, et paljud inimesed üritavad vältida sõitu ühistranspordis, kus on suurem oht nakatuda uue koroonaviirusega, ning paljud sundpuhkusele saadetud otsivad viise oma vaba aja veetmiseks, kirjutab FT. 

Lisaks on rattamüügile kaasa aidanud sulgemismeetmetest tingitud autoliikluse hõrenemine paljudes maailma linnades.

Londoni kokkupandavate jalgrataste tootja Brompton tõdes samuti järsku nõudluse kasvu. 

"Meil pole kunagi olnud nii aktiivset müüki," lausus firma tegevjuht Will Butler-Adams. "Nõudlus ületab meie võimalused." 

Ettevõte ei võta poodidelt uusi tellimusi kuni oktoobrini, kuigi on hakanud rattaid müüma otse veebis. 

Rataste nappus poodides on viinud ka nende remonditeenuse nõudluse kasvuni. 

"Remondiks tuleb aeg kinni kaks-kolm nädalat varem lausus Pariisi rattapoe Cyclable töötaja Marc Mateus, kelle sõnul on selline olukord tekkinud piirangute leevendamisest saadik. 

Paljud potentsiaalsed ostjad on endalt küsinud, miks tootjad ei suurenda tootmismahte. 

Piiratud võimalused selleks on seotud sotsiaalse vahemaa reeglitega, mida töölistelt nõutakse, aga ka haigusest ja eneseisolatsioonist tingitud personalinappusega. 

Veel üheks defitsiidi põhjuseks on, et Hiina ja Taiwan, kaks Aasia suurimat tootjat, olid riikide seas, kes said esimestena tunda pandeemia tagajärgi. See aga tõi kaasa massiivseid tõrkeid tarneahelates, aga samuti tehaste ja sadamate sulgemise.

Toimetaja: Mait Ots

Allikas: BNS

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: