Apple'i uus operatsioonisüsteem raskendab Facebookil andmete kogumist
Facebooki teatel segab Apple'i telefonide viimane operatsioonisüsteemide uuendus sotsiaalmeediaplatvormil suunatud reklaamide tegemist.
Facebook teatas, et muudatused uue iPhone'i operatsioonisüsteemi privaatsussätetes halvavad Facebooki võimalust pakkuda iPhone'i kasutajatele suunatud reklaame teistes rakendustes, kirjutab Wall Street Journal.
Sotsiaalmeediakanal avaldas kolmapäeval telefonirakenduste arendajatele teate, milles märgib, et Apple'i muudatused mõjutavad osa nende ärist, mis ühendab Facebooki kasutajad nende tegevustega teistes rakendustes ehk võimaldab kogutud andmete toel pakkuda klientidele otseselt suunatud reklaami.
Apple avaldas oma uue operatsioonisüsteemi iOS14 beetaversiooni juunis. Apple'i uute reeglite kohaselt ei tohi Facebook ega teised veebireklaami tegevad ettevõtted koguda ilma kasutaja loata Apple'i koodi, mille järgi kasutajad reklaamimüüjatele identifitseeritakse.
Apple on varasemalt kritiseerinud Facebooki poolset andmete kogumist. Facebooki teatel on esialgse testimise kohaselt langenud mitteisikustatud reklaamide müügitulu tavalisega võrreldes 50 protsenti.