Riik alustab järgmisel aastal Tartu lähedal neljarajalise tee ehitusega

Järgmise aasta riigieelarve näeb ette investeeringuid tee-ehitusse, muu seas ka 10 miljonit eurot Tartu-Tallinna maantee Käravere-Kardla teelõigu neljarajaliseks ehitamise alustamiseks.
Kruusateede mustkatte alla viimiseks saab maanteeamet 10 miljonit eurot ja maanteeprojektide ettevalmistamiseks viis miljonit eurot. Majandusministeerium sai lisaks ka omavalitsuste transiitliikluse ja ettevõtlusega seotud teede parandamise toetamiseks 20 miljonit eurot.
2022. aastaks planeeris valitsus riigi eelarvestrateegias Kärevere-Kardla lõigu ehituseks veel kaheksa miljonit eurot.
Tuleval aastal on ehituses 41,4 kilomeetrit neljarajalisi teid, neist 6,7 kilomeetrit avatakse aasta lõpuks ka liiklusele. Tallinnast Tartu ja Pärnu suunal on neljarajalised teed plaanis valmis ehitada 2030. aastaks. Tallinnast Narva suunas ning Pärnust edasi Iklani on kavas ehitada maanteed neljarajaliseks 2035. aastaks.
2021. aasta tähtsamad riigimaanteede ehitusobjektid on Võõbu-Mäo neljarajaline tee, Kärevere-Kardla neljarajaline tee, Tallinna ringtee Kanama-Valingu neljarajaline tee, samuti Tallinna-Rannamõisa-Kloogaranna maanteel Tiskre ristmiku ja Tabasalu mäe vaheline neljarajaline tee. Samuti on ehituses Narva maantee Väo sõlm, Sillamäel Pavlovi tänava ja Viivikonna maantee eritasandiline ristmik ning Saue ja Topi sõlme ühendustee.
Lisaks riigiteede arendamiseks juurde antud 25 miljonile eurole, otsustas valitsus eraldada 20 miljonit eurot kohalike omavalitsuste teede juhtumipõhiseks toetuseks, millega saavad KOV-id parandada teelõike, mida läbib tavapärasest rohkem kaubavedu või tee on seotud ettevõtlusega.
Toimetaja: Barbara Oja