Lelle-Pärnu raudtee tehakse Rail Balticu ehituse jaoks korda ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Ehitajad raudteel. Foto on illustratiivne.
Ehitajad raudteel. Foto on illustratiivne. Autor/allikas: Olev Kenk/ERR

Tänavu algab Lelle-Pärnu raudteelõigu remont, et vedada sellel Rail Balticu ehituseks vajalikke materjale kiirusega kuni 40 km/h. Edelaraudtee sõlmis lõppenud aasta viimasel päeval lepingu Go Trackiga, kes hakkab remonditöid tegema.

Eelmise aasta oktoobris sõlmis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) Edelaraudtee AS-iga 5,8 miljoni eurose lepingu eraomandis oleva raudtee korrastamiseks Rail Balticu ehitusmaterjalide etteveoks. Edelaraudtee korraldatud riigihanke tulemusel remondib taristuehitusettevõte Go Track raudtee Lellest Pärnu kaubajaamani. Remonditöid tehakse 2021. aasta ehitusperioodi jooksul.

Peamised ehitusmaterjalid, mida hakatakse mööda Lelle-Pärnu raudteed vedama, on rööpad, liiprid, aga ka liiv ja kruus. Rail Balticu rööpad on kuni 50 meetrit pikad ning ainuüksi Tootsi-Ikla Rail Balticu lõigule on arvestatud neid ligi 24 000 tonni. Pärnumaale tuleb sama lõigu ehituseks tuua ka 600 000 tonni ballastkillustikku, mida saab samuti vedada mööda Lelle-Pärnu raudteed.

Ühtlasi on Rail Balticu muldkeha ehituseks kavas mööda raudteed vedada põlevkivi aherainest valmistatud killustikku Ida-Virumaalt. Lisaks Rail Balticu ehitusmaterjalidele on võimalik mööda raudteed vedada ehitusmaterjale ka muudele objektidele või nende lähedusse, näiteks maanteede ehituseks, teatas MKM.

Edelaraudtee juhi Rain Kaarjase sõnul on raudteelõigu sõidukorda viimiseks planeeritud mitmeid erinevaid remonditöid. "Plaanis on välja vahetada praegu kehvas seisukorras olevad liiprid ja ka väike osa rööbastest, lisada killustikku, remontida pöörangud ja ülesõitude katendid ning tööde käigus rekonstrueerida ka Koogiste sild," lausus ta.

"Rail Balticu ehituseks oleme arvestanud väga paljude ehitusmaterjalidega, hinnanguliselt isegi paarsada tuhat rekatäit. Sel aastal saab Lelle-Pärnu raudteelõik kaubarongide liikumiseks korda, et mitte üle koormata niigi tiheda liiklusega maanteed," lausus majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

MKM rahastab Lelle-Pärnu lõigu remonti Euroopa ühendamise rahastust (CEF) 81 protsendiga ning riigi omafinantseering on 19 protsenti.

Toimetaja: Marko Tooming

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: