WSJ: Youtube kopeerib talendijahil Hollywoodi

USA sotsiaalmeediafirma Youtube
USA sotsiaalmeediafirma Youtube Autor/allikas: SCANPIX/ZUMAPRESS.com/Rafael Henrique

Ajaleht The Wall Street Journal kirjeldab, kuidas USA videojagamisteenus Youtube kopeerib talentide otsimisel ja nende reklaamimisel suuri Hollywoodi agentuure.

YouTube vajab sisuloojaid ja palkab üha enam ettevõttesiseseid nõustajaid. YouTube'i tiim töötab nii tihedalt sisuloojatega. Voogesitajad teenivad ka üha suuremaid rahasummasid, vahendas The Wall Street Journal.

Ettevõttesiseseid "talendiagentuure" kasutavad ka YouTube'i konkurendid TikTok ja Instagram. Sotsiaalmeediafirmade taktika kopeerib Hollywoodi agentuure, kus agendid otsivad järgmisi superstaare. 

YouTube'il on ligi tuhat töötajat, kes tegutsevad 45 riigis, kes teevad koostööd sisuloojatega. Instagramis on spetsiaalne meeskond, kes otsib potentsiaalseid järgmisi superstaare. 

YouTube'i sisulooja Adande Thorne kohtus eelmisel aastal oma YouTube'i nõunikuga, kes andis talle tagasisidet. Nõunik väitis, et Thorne'i loodud sisu pole edukas. Thorne oli alustanud siis hiljuti uue sisuga videode tegemist. 

Nõunik näitas talle tabeleid, mis kirjeldasid vaatajaskonna vähenemist. Ta julgustas Thorne'i, et ta pöörduks tagasi juurte juurde. Thorne kuulas nõunikku ja tema vaatajanumbrid taastusid. 

Thorne'i YouTube'i kanalil on rohkem kui 7,5 miljonit tellijat. Ta on endine vetelpäästja, kes nüüd teenib aastas umbes 900 000 dollarit. Ta teeb koostööd ka meediafirma Disneyga. 

YouTube käivitati 2005. aastal. Google võttis firma üle 2006. aastal.

Vaatajate kasv on YouTube'i ärimudeli jaoks kriitilise tähtsusega. Eelmisel aastal oli firma reklaamitulu umbes 20 miljardit dollarit. See oli 11 protsenti kogu Google  kogutulust. 

Toimetaja: Karl Kivil

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: