Viljandimaa omavalitsuste arvates käib tasuta ühistransport riigile üle jõu

Foto: Priit Mürk/ERR

Maakondades jätkuvad arutelud, kuidas korraldada uuest aastast ühistransporti oludes, kus transpordiamet palub kärpida liinikilomeetreid kahe protsendi võrra. Viljandimaa Omavalitsuste Liidu vanematekogu leidis reedel, et valitsus peaks avalikult tunnistama, et tasuta ühistranspordi pidamine käib riigil üle jõu.

Järvamaal tuleb bussiliine kärpida 30 000 liinikilomeetrit, mis rahas teeb pisut üle 30 000 euro. Samas on Paide linn ja Järva vald otsustanud hakata osa bussiliine doteerima, et kohalike jaoks olulised bussid sõidaksid ka tulevikus, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Kui mõelda täna seda kärbet ja mõelda kohaliku omavalitsuse poolset toetuse summat, siis need on peaaegu samades suurusjärkudes. Siis me võiks arvata, et meie poolt on kärbe selles suhtes nagu tehtud," selgitas Järvamaa Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Urmas Kupp.

Järva vald doteerib kaheksa aasta jooksul ühistransporti kokku 900 000 euroga. Koos valdade ühendamisega kasvas vajadus ühistranspordi järele tublisti.

"Kui me võtame Koigi-Imavere piirkonna, siis kahe suurema keskuse vahel on vaja liini, Järva-Jaani ja Koeru vahel on vaja liini. Tgelikult liinivajadus on hoopis suurenenud," ütles Järva vallavanem Toomas Tammik (KE).

Viljandimaal tuleks ühistransporti vähendada 63 000 liinikilomeetrit. Sealse ühistranspordikeskuse juhatuse liige Kaupo Kase käis reedel omavalitsusjuhtidele olukorda ja valikuid tutvustamas.

"Üks võimalus on, et selle 63 000 liinikilomeetrit, mis rahas teebki umbes 63 000 eurot, maksavad kinni kohalikud omavalitsused või siis näiteks me teemegi liinivõrgu kärpe. Kolmas võimalus on see, et me toome sisse pileti," loetles ta.

Viljandimaa Omavalitsuste Liidu vanematekogu leidis, et riik sirutab alatult taas käe omavalitsuste rahakotti lootuses, et need ei lase ühistransporti kärpida.

Viljandi vallavanem Alar Karu (I) leiab koguni, et valitsusel on aeg tunnistada, et tasuta ühistransport käib riigile lihtsalt üle jõu.

"Kui öeldakse selgelt, et tasuta enam ühistransporti ei ole, siis meie teeme omapoolsed otsused, kui palju meie doteerime ja kui palju peavad siis bussis sõitjad maksma oma sõidu eest," kommenteeris Karu.

Otsustamisega on kiire, sest ühistranspordikeskused peavad juba 1. jaanuariks vedajatega esimese poolaasta veoplaani kokku leppima.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: