Ülemiste ühisterminali ehitushankele laekus vaid üks, ülikallis pakkumine
Tähtajal esitas Rail Baltica Ülemiste ühisterminali ehitushankele pakkumuse Itaalia ettevõte Rizzani de Eccher S.p.A., pakkumus ületas pea kahekordselt terminali ja seotud taristu ehitushanke eeldatavat ehitusmaksumust, teatas Rail Baltic Estonia (RBE).
Esitatud pakkumuse maksumus on 346 miljonit eurot, mis ületab hanke eel prognoositud kogumaksumust pea kahekordselt.
"Hankekomisjon jätkab küll hankemenetlusega vastavalt hankeprotseduuri reeglitele, kuid arvestades maksumuse kahekordistumist, siis tegeleme sellega paralleelselt juba teiste stsenaariumite ehk uue hankemenetluse ettevalmistamisega. Näiteks on võimalus jagada hange osadeks," ütles RBE operatsioonide juht Marko Kivila.
"Arvestades Ukrainas toimuva sõja ulatuslikku mõju olukorrale ehitusturul ja hinnatasemetes ning rahvusvaheliste pakkujate ebakindlust meie regiooni suhtes, on pakkumuste vähesus küllaltki ootuspärane. Loomulikult aga lootsime, et tuleb rohkem pakkumisi ning ollakse enam huvitatud selle märgilise objekti ehitamises kaasa lööma," ütles Kivila.
Hankele registreerus üle paarikümne ettevõtte ning hankemenetluse käigus esitati ligi 450 küsimust.
Kivila sõnul astuti kõik sammud, et hange õnnestuks esimesel katsel. "Astusime hanke õnnestumiseks ja riskide maandamiseks nii hanke väljakuulutamise eel kui saadud küsimusi arvestades ka selle järel, mitmeid ennetavaid samme – rakendasime maksumuse indekseerimist vastavalt ehitushinnaindeksi muutusele, nihutasime projekti ajakava, lihtsustasime dokumente ning lükkasime potentsiaalsete pakkujate palvel korduvalt edasi hanke tähtaega," kirjeldas Kivila.
Rail Baltic Estonia kuulutas Ülemiste ühisterminali ehituseks hanke välja märtsi keskel. Ülemiste ühistranspordi terminalihoone ja selle lähiala töömaa maht on ühtekokku 2,4 ruutkilomeetrit. Koos terminaliga ehitatakse lisaks ka raudteetaristu, vajalikud juurdepääsuteed ja tänavad, raudtee alt läbipääsu tagav linnaväljak, uued trammi- ja bussipeatused ning parkimisalad.
Terminal peaks valmima 2026. aastal, kogu projekti lõpptähtaeg on 2027. aasta esimene pool. Selle rajamist rahastatakse Euroopa Liidu eri fondidest.
Toimetaja: Marko Tooming