Tallinn nihutab hulga maakonnaliinide lõpp-peatused Balti jaamast kesklinna

Tallinna linn sulgeb oktoobris Balti jaamas maakonnaliinide busside seisuplatsi, mistõttu kolivad maakonnaliinide lõpp-peatused sealt Vabaduse, Viru ja Teatri väljakule.
Transpordivaldkonna abilinnapea Kristjan Järvan märkis, et maakonnaliinide busside tiirutamine ümber vanalinna ja seejärel Balti jaamas seismine ei ole põhjendatud ega otstarbekas, kuna see suurendab liikluskoormust ja maksab Harjumaa maksumaksjatele ligikaudu miljon eurot aastas.
Maakonnaliinide sõitjatele säilib Järvani kinnitusel hea ühendus Tallinna kesklinnaga ka pärast muudatust. Plaani järgi jäävad kõik maakonnaliinid sõitma kesklinna, läbides kaks kuni kolm erinevat logistilist sõlmpunkti.
Osa liinide lõpp-peatus jääks endiselt Balti jaama, kuid suurem osa suunatakse ümber pöörama Mere puiestee ringristmikul, Estonia puiesteel või Kaarli puiesteel. Nii jäävad bussid peatuma ka Estonia, Viru või Vabaduse väljaku peatustes.
Intervjuus Vikerraadio saatele "Uudis +" täpsustas Järvan, et seni Balti jaama välja sõitnud liinid jäävad suures mahus samaks ning uuteks lõpp-peatuseks saavatest kesklinnapeatustest on nad ka seni läbi sõitnud. Seda muret, nagu kaoks nüüd võimalus maakonnabussilt kohe rongile ümber istuda, Järvan ei jaganud. Ülevaadet, kui palju selliseid ümberistujaid seni on olnud, ühistranspordikeskusel pole, ent kui arvestada, et keskmiselt istus Balti jaama jõudnud bussis 1,5 inimest, siis ilmselt ei puuduta muudatus kuigi paljusid.
Lisaks Vabadus, Viru ja Teatri väljakule näeb Järvan tulevikus suurema liikluskeskuse potentsiaali ka Ülemiste terminalil ja Kristiine keskusel.
Mis tulevikus praegusele Balti jaama busside seisuplatsile tuleb, on Järvani sõnul linnaplaneerijate teema. Tema sõnul on mõtteid olnud erinevaid, muu hulgas see, et parandada veelgi enam Kalamaja ja vanalinna ühendatust või rajada sinna spordiinfrastruktuuri.
Kuula Kristjan Järvani intervjuud Arp Müllerile
Tallinna transpordiameti juhataja Indrek Gailan lisas, et eesmärk on parandada kesklinna liiklus- ja transpordikorraldust.
"Oleme täheldanud, et enamus maakonnaliinide kasutajaid lõpetab sõidu hiljemalt kesklinnas ning Balti jaama sõidab sadu busse päevas sisuliselt tühjalt. Hommikusel tipptunnil on Tallinna transpordiameti vaatluse põhjal Balti jaama jõudvas maakonnaliini bussis keskmiselt 1,5 sõitjat bussi kohta. Kokkuhoitud tühjade kilomeetrite eest näeks võimalusena paremat ühistranspordi teenust meid ümbritsevates lähivaldades," lausus Gailan.
Balti jaama seisuplatsi leping kehtib küll sügiseni, kuid muudatustega alustatakse 1. augustil.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi