E-kiirabi läbikukkunud arendus neelas tervisekassalt sadu tuhandeid

Tervisekassa lõpetas ebaõnnestunud arendustööde tõttu e-kiirabi uue infosüsteemi loomise lepingu, kandes seejuures omajagu rahalist kahju.
Tervisekassa e-tervise juht Jaarika Järviste ütles Postimehele, et seni on välja makstud 1,1 miljonit eurot.
"Läbirääkimiste tulemusel saab tervisekassa sellest suurema osa ehk ligi 750 000 eurot tagasi," lisas ta. Seega kirjutatakse korstnasse 350 000 eurot.
Tervisekassa teatas nädala alguses, et lõpetas hankepartnerite Telia Eesti AS-i ja Ortivus AB-ga poolte kokkuleppel uue e-kiirabi infosüsteemi arendamise lepingu pärast sisulisi ja põhjalikke arutelusid, mille käigus hinnati realistlikult projekti jätkusuutlikkust.
Osapooled leidsid, et projekti jätkamine olemasolevatel tingimustel ei oleks toonud soovitud tulemust ning tervisekassa kuulutab välja uue hanke arenduspartneri leidmiseks.
"Tehtud otsus ei mõjuta kuidagi kiirabi igapäevast tööd ega patsientide turvalisust. Kiirabi kasutab tänast digilahendust nagu seni. Kuna aga olemasolev e-kiirabi on jäämas ajale jalgu, oli uue lahenduse väljatöötamise eesmärk luua kaasaegne süsteem, mis pakuks täiendavaid funktsionaalsusi, et toetada kiirabiteenuse edasist arengut," ütles tervisekassa e-tervise juht Jaarika Järviste.
Lepingu kohaselt pidi uus lahendus valmima 2025. aasta veebruaris, ent hankes ettenähtud tähtajaks ei olnud uus lahendus valminud. Arendaja pakkus alternatiivina täislahendust teatud piirangutega 2026. aasta suveks, ent tervisekassa leidis, et see toob kaasa märkimisväärse lisaraha vajaduse kasvu ega vasta oodatud määral Eesti kiirabi vajadustele.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi