Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Neti- ja telefonimüük saab selgemad reeglid

Värske eelnõu kohustab ettevõtjat tegema rohkem teavitustööd ukselt-uksele või e-poe kaudu pakutava toote või teenuse kohta, lihtsustades samas kauba tagastamist.
Eelnõu järgi on pealetükkiva telefonimüüja tõttu lepingu sõlminud kliendil õigus sellest kahe nädala jooksul taganeda ja kaup tagasi saata.
Poolte jaoks kehtestatakse kauba tagastamise avalduse tüüpvorm ja näidisjuhend, mille saab lisada kõigile lepingutele.
Vormide lisamine lihtsustab kauba tagastamist mõlema poole jaoks - ettevõtja saab vajaliku info lepingule lisada ning klient saab selle koos vajalike vormidega juba sõlmimisel enda kätte.
Eelnõu annab mõningaid uusi õigusi ka ettevõtjatele.
Nimelt võib müüja nüüd kliendilt nõuda näiteks e-poest ostetud kauba tagastamisega seotud kulude tasumist, näiteks posti- või saatekulu.
Seda küll vaid juhul, kui ta on klienti sellest enne lepingu sõlmimist nõuetekohaselt teavitanud.
Tagastada saab siiski vaid neid tooteid, mida tervisekaitse- , hügieeni- ja muud normid tagastada lubavad.
Näiteks ei ole võimalik tagastada juba avatud vitamiine, silmatilku või kosmeetikat.
Eelnõuga suureneb oluliselt müüja kohustus kliendile teavet jagada.
Müüja peab kindlustama selle, et klient oleks teadlik kõigist asjaoludest, mis võiksid mõjutada selle toote ostmist, kuid mis pole üldteada või lepingu kontekstist tuletatavad.
Näiteks tuleb kirjeldada, millised on ostetava nutitelefoni omadused, sest tavainimene ei pruugi nendest teadlik olla.
Seaduse jõustumisel tõuseb ka tarbijakaitse tase ning luuakse mitmed uusi reeglid tarbijate kaitseks.
Nii ei tohi ettevõtjad enam teenida selle pealt, et tarbija võtab temaga ühendust seoses valitud toote või sõlmitud lepinguga (nt tasulised liinid kaebuste esitamiseks).
Ka telefoni teel sõlmitud leping ei muutu kehtivaks enne, kui klient pole oma ostusoovi eraldi kinnitanud.
Eelnõu on üheks osaks Euroopa-ülese regulatsiooni loomisel, mis reguleerib ukselt-uksele, interneti või telefoni teel sõlmitud lepingute regulatsiooni ning tarbijakaitset.
Poolte jaoks kehtestatakse kauba tagastamise avalduse tüüpvorm ja näidisjuhend, mille saab lisada kõigile lepingutele.
Vormide lisamine lihtsustab kauba tagastamist mõlema poole jaoks - ettevõtja saab vajaliku info lepingule lisada ning klient saab selle koos vajalike vormidega juba sõlmimisel enda kätte.
Eelnõu annab mõningaid uusi õigusi ka ettevõtjatele.
Nimelt võib müüja nüüd kliendilt nõuda näiteks e-poest ostetud kauba tagastamisega seotud kulude tasumist, näiteks posti- või saatekulu.
Seda küll vaid juhul, kui ta on klienti sellest enne lepingu sõlmimist nõuetekohaselt teavitanud.
Tagastada saab siiski vaid neid tooteid, mida tervisekaitse- , hügieeni- ja muud normid tagastada lubavad.
Näiteks ei ole võimalik tagastada juba avatud vitamiine, silmatilku või kosmeetikat.
Eelnõuga suureneb oluliselt müüja kohustus kliendile teavet jagada.
Müüja peab kindlustama selle, et klient oleks teadlik kõigist asjaoludest, mis võiksid mõjutada selle toote ostmist, kuid mis pole üldteada või lepingu kontekstist tuletatavad.
Näiteks tuleb kirjeldada, millised on ostetava nutitelefoni omadused, sest tavainimene ei pruugi nendest teadlik olla.
Seaduse jõustumisel tõuseb ka tarbijakaitse tase ning luuakse mitmed uusi reeglid tarbijate kaitseks.
Nii ei tohi ettevõtjad enam teenida selle pealt, et tarbija võtab temaga ühendust seoses valitud toote või sõlmitud lepinguga (nt tasulised liinid kaebuste esitamiseks).
Ka telefoni teel sõlmitud leping ei muutu kehtivaks enne, kui klient pole oma ostusoovi eraldi kinnitanud.
Eelnõu on üheks osaks Euroopa-ülese regulatsiooni loomisel, mis reguleerib ukselt-uksele, interneti või telefoni teel sõlmitud lepingute regulatsiooni ning tarbijakaitset.
Toimetaja: Oliver Kahu