Narva maanteesild vajab kiiret remonti ({{commentsTotal}})

Foto: Postimees/Scanpix

Maanteeamet ja Narva linnvalitsus tahavad läbi viia maanteesilla ekspertiisi, et välja selgitada silla kandekonstruktsiooni kahjustuste põhjused ja süüdlane.

Eestit ja Venemaad ühendava Narva maanteesilla konstruktsiooni kahjustused avastas sügisel maanteeamet.

Ameti ehitusosakonna sillainseneri Olari Valteri sõnul on kahjustunud Narva-poolne kaldasammas.

"Silla muldkeha hakkas vaikselt jõe poole liikuma. Ohtu see sillale ei kujuta ja mingisuguseid piiranguid kaasa ei too," ütles ta.

Samas peab Valteri hinnangul kahjustused kiiresti kõrvaldama ning kui seda ei tehta, siis võib sild hakata ohtlikuks muutuma.

Narva maanteesilda remonditi viimati 2011. aastal. Peale seda on silla läheduses toimunud mitmesuguseid töid, mis võisidki põhjustada muldkeha vajumise.

"Üks võimalikke põhjuseid võib olla promenaadi rajamisega seotud erinevad tööd, mis teostati silla all, aga samal hetkel võib-olla ka piiripunktiga seotud tööd, mis olid silla vahetus läheduses silla peal ja silla kõrval. Ekspertiis selgitabki välja, mis need põhjused konkreetsemalt olid. Erinevaid töid seal kahe viimase aasta jooksul oli väga palju."

Narva linnavalitsus kuulutas välja maanteesilla ekspertiisi hanke. Linna arhitektuuri- ja planeerimisameti juhataja Natalja Šibalova sõnul polnud senistel nõupidamistel ükski ehitusfirmadest nõus silla kahjustamist omaks tunnistama. Nüüd oodatakse ekspertiisi tulemusi.

"Ekspertiisi ülesanne ei ole mitte ainult anda arvamus, kes on süüdi, vaid tuvastada ka kahjustused ja nende põhjused ning anda soovitused projekteerimiseks, kuidas kahjustusi kõrvaldada," sõnas Šibalova.

Olari Valteri sõnul püütakse Narva maantesilla remonditööd läbi viia koos piiripunkti ehitustöödega, et eraldi liiklustakistusi mitte tekitada. Kiirelt tegutsedes võiks remonditööde maksumus jääda 50 000 euro piiresse.

Plaanivälise sillaparanduse maksab Valteri sõnul kinni kahjustuse tekitaja.

"Erinevad objektid on tellitud erinevate asutuste poolt, nende hulgas ka riigi kinnisvara aktsiaselts. See on väga keeruline situatsioon," selgitas ta.

Kui selgub, et kahjustuste põhjuseks on miski muu, siis maksab need Natalja Šibalova sõnul kinni maanteeamet kui bilansiline valdaja.

Toimetaja: Madis Järvekülg



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: