Äripäev loobus suhtekorraldusbüroo plaanist, agentuur keskendub sisuturundusärile

{{1481198282000 | amCalendar}}
Teiste väljaannete peatoimetajad peavad Äripäeva kommunikatsiooniäri eetiliselt küsitavaks.
Teiste väljaannete peatoimetajad peavad Äripäeva kommunikatsiooniäri eetiliselt küsitavaks. Autor/allikas: ERR

Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel teatas Raadio 2 saates "Agenda", et Äripäev tunnistab viga ja loobub algsest plaanist algatada suhtekorraldusbüroo. Loodavale agentuurile antakse ka uus nimi ning see keskendub äriklientidele sisuloome teenuse osutamisele.

ERR-i uudisteportaal kirjutas esmaspäeval, et Äripäev on rajanud oma turundus- ja kommunikatsiooniagentuuri Äripäev AGENTUUR, mis otsib aktiivselt kliente ja kellele pakutakse võimalust end ajakirjanduses arvamusliidriks kujundada. Muuhulgas mainitakse potentsiaalsetele klientidele saadetud kirjades, et võimalused kommunikatsiooniks on ka Äripäevast väljaspool ning rõhutatakse arvamusartiklite olulisust arvamusliidriks kujunemisel.

Teised peatoimetajad taunisid Äripäeva plaane, tõstatades küsimuse Äripäeva huvide ristumisest, mis kahjustab kogu ajakirjanduse mainet.

Eeva Esse juhitud saates "Agenda" tunnistas Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel viga ning teatas otsusest loobuda suhtekorraldusbürood loomast, selle asemel keskendub Äripäeva reklaamiosakond äriklientidele sisuloome pakkumisele. Mandli väitel mõisteti Äripäeva algseid plaane valesti ning nad üksnes kompisid hangetel kommunikatsiooniturgu, kuid samas ta möönis, et plaanid on nüüdseks ka ringi tehtud ning suhtekorraldusega Äripäevas tegelema ei hakata, kui pressiteadete koostamine klientidele välja arvata.

"Äripäev ei loo suhtekorraldusagentuuri," kinnitas Mandel, tänades ERR-i, kes nende tähelepanu sellele juhtis, nimetades juhtunut Äripäeva sisemiseks kommunikatsiooniprobleemiks. "Selliseid kirju enam Äripäeva aadressilt ei tule. See asi kaob ära."

Äripäev AGENTUUR nime asemel võetakse uuest aastast käiku Bonnier2B nimi, mis tähendab äriklientidele keskendumist - neile hakatakse pakkuma siselehtede, sisuturundusartiklite, kliendikirjade ja pressiteadete koostamist.

Delfi ja Eesti Päevalehe peatoimetaja Urmo Soonvald tõdes saates, et Äripäev on oma tegevusega astunud uuele pinnale, mida Eesti meediamaastikul pole varem kohatud ning hoolimata plaanide ümbertegemisest jääb küsimusi õhku ka edaspidi.

"Meil kellelgi pole kogemust analoogse kombinatsiooniga. Äripäeval kindlasti jääb selgitamist ka edaspidi," leidis Soonvald.

ERR-i uudisteportaali peatoimetaja Anvar Samost ütles, et Äripäeva kommunikatsiooniagentuuri uudise valguses on mitmed kommunikatsiooniinimesed visanud viimastel päevadel nalja, et peaks vist oma ajalehe tegema, kui ajaleht oma kommunikatsiooniagentuuri teeb, viidates sellega huvide ristumisele.

Sisuturunduse ja ajakirjanduse hägusad piirid

Delfi peatoimetaja tõdes, et tal pole aega muretseda Äripäeva pärast, vaid mõtleb lugejate peale laiemalt. "On palju inimesi, kel on raske mõista, mis on ajakirjandus, mis meedia. Äripäev oma agentuuriga ei tee inimestele seda mõistmist lihtsamaks," nentis Soonvald.

Anvar Samost tõdes,et omaette probleem on sisuturunduse ja ajakirjanduse piiride hägustumine ning tunnistas, et ta isegi on vahel lasknud end sisuturundusartikli pealkirjast eksitada, sest see ei ole olnud ajakirjanduslikust sisust eristatav.

"Ta on makstud sisu. Online-meedias pole keegi patust puhas – lugejaga on teadlikult manipuleeritud," möönis Mandel, et sisuturundus pole alati meelega lugejale selgelt eristuv olnud.

Soonvald seevastu kinnitas, et piirid on varasemast selgemaks läinud. "On tehtud suuri pingutusi, et makstud sisu oleks maksimaalselt eristatud. Toimetused on väga selgelt selja siin sirgu löönud," kinnitas ta.

Nii Soonvald kui Samost nõustusid, et tavaline inimene ei tee ja ei peagi sisuturundusel ja ajakirjandusel vahet tegema, see jääb ajakirjandusjuhtide professionaalsuse ja südametunnistuse peale.

Kõik möönsid ühiselt, et ajakirjanduse ja sisuturunduse tasakaalu peab jälgima, et viimane proportsionaalselt liiga suurt lehepinda enda alla ei võtaks ning pildi väga tasakaalust välja viiks.

"See lahing on võimalik veel võita," uskus Äripäeva peatoimetaja, et piiripanek on võimalik ja vajalik.

Otseülekande salvestust vestlussaatest saab jälgida siin.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: