Tervishoiule tehakse ID-kaardi probleemide tõttu erand
ID-kaardi sertifikaatide peatamise korral on arstidele, õdedele ja apteekritele e-tervise teenuste kasutamine tagatud ajutiselt ka uuendamata ID-kaartidega.
Ajutine lahendus läheb kasutusse kohe, kui riigi infosüsteemide amet (RIA) on teatanud turvariskiga ID-kaartide sertifikaatide peatamisest, ja kehtib kuni 2018. aasta alguseni.
Teenuste toimise eest vastutav tervise ja heaolu infosüsteemide keskuse (TEHIK) peadirektor Katrin Reinhold ütles, et riik peab tagama teenused ka olukorras, kus sertifikaadid on peatatud ja kõik tervishoiutöötajad pole saanud oma ID-kaardi sertifikaate veel uuendada.
„Alternatiivlahenduse käivitamisel tunneb keskne tervise infosüsteem tervishoiutöötaja ära ka peatatud sertifikaadiga ning arst saab endiselt koostada digiretsepti ja apteeker selle alusel retseptiravimit väljastada," selgitas ta.
Haiglate, perearstikeskuste ja apteekide infosüsteemide arendajad on loonud võimekuse kasutada neisse süsteemidesse sisse logimiseks ka teisi võimalusi peale ID-kaardi (mobiil-ID või kasutajatunnus ja parool).
Osaliselt võib haiglates sisselogimisega siiski probleeme esineda ja seetõttu soovitab sotsiaalministeerium jätkuvalt hoida ühendust oma IT-spetsilistidega, kes vajadusel aitavad leida alternatiivseid võimalusi teenuste kasutamiseks.
Toimetaja: Priit Luts