Venemaa kasutas USA valimiste eel valeinfo levitamiseks ka Instagrami
Venemaa püüdis levitada USA-s eksitavat informatsiooni ja õhutada erimeelsusi 2016. aasta presidendivalimiste eel ka suhtlusvõrgustiku Instagram kaudu, tunnistas Instagrami emafirma Facebook kolmapäeval USA kongressile.
Facebooki esindaja Colin Stretch ütles kongressile istungil, et arvatavates Venemaa kontodes postitatud teated jõudsid mullu umbes 20 miljoni ameeriklaseni.
"Avastasime viimase 48 tunni jooksul Instagramist 120 000 Venemaalt lähtunud postitust," ütles Stretch senati luurekomisjonile.
Varasematel andmetel jõudis Facebookis Vene gruppide levitatud ja vaenule õhutanud postitused umbes 126 miljoni ameeriklaseni.
"Seega kokku tuleb see... pisut alla 150 miljoni," lausus Stretch.
Kolmapäeval toimunud istung oli sel nädalal juba teine, milles sotsiaalmeedia ja IT-firmad, kaasa arvatud Google ja Twitter, on andnud kongressile tunnistusi sellest, kuidas valimiskampaania ajal levisid nende lehtedel libauudised ja eksitav informatsioon.
Paljud sotsiaalmeediapostitustest tulid Peterburis asuvalt ettevõttelt Internet Research Agency, mida seostatakse Vene luure püüdlustega sekkuda USA valimistesse. Twitteri sõnul leidsid nad ja sulgesid 2752 kontot, mida seostatakse Internet Research Agencyga.
Twitteri esindaja ütles teisipäeval kongresmenidele, et tuvastas pea 37 000 automeeritud ja Venemaaga seotud kontot, mis tootsid 1,4 miljonit säutsu, mida omakorda nägi mullu novembris toimunud valimistele eelnenud kolme kuu jooksul kuni 288 miljonit inimest.
Facebook andis istungite eel komisjonile üle 3000 reklaami, mille oli ostnud Vene firma. Komisjon avaldas mõned neist ning reklaamidest on näha, kuidas need olid suunatud konkreetsele publikule.
Üks reklaamidest, milles parodeeriti nüüdseks presidenti Donald Trumpi, oli suunatud mustanahalistele, kes jälgisid portaale Blacknews.com, HuffPost Politics või HuffPost Black Voices. Reklaami näidati kasutajatele 716 korda ja selle peale klikiti 42 korda.
Allikas: AFP-AP-BNS