Fotod: Tallinnas Gonsiori tänaval käib lõpuks tänava taastamine
Tallinnas Gonsiori tänaval teetöid teostava Trev2 juhatuse esimees Sven Pertens kinnitas, et kommunikatsioonidega tööd on tänaseks lõppenud ja käib tänava taastamine. Gonsiori tänav tervikuna avatakse liiklusele novembrikuus, enne on kavas tööd veel ka Vilmsi ja Kreutzwaldi tänaval.
Ülevaate Gonsiori tänava teetöödest andsid teisipäeva ennelõunal ajakirjanikele Tallinna linnapea Taavi Aas, Trev2 juhatuse esimees Sven Pertens ja Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmann.
"Võite täitsa uskuda, et tahtlikult kindlasti me selle projektiga ei venita ja seda tänavat tarbetult liikluse alt eemal ei hoia," ütles objektile ajakirjanikega kohtuma tulnud Sven Pertens.
Pertens rääkis, et algses graafikus oli Gonsiori tänava esimene, Maneeži ja Pronksi tänava vaheline lõik, plaanis valmis saada 15. juuliks, aga Tallinnas alla sadanud rekordvihm lükkas seda umbes kahe nädala jagu edasi. "Kahjuks oli jaanipäeva paiku suuremat sorti uputus ja juba pooleldi ehitatud trassid vajusid uuesti kinni," lausus ta.
"Kavatseme selle lõigu liiklusele avada, mitte küll päris valmis kujul, aga nii, et ta on sõidetav, selle kuu lõpuks," lausus ta. Gonsiori tänav tervikuna on kavas lõpetada novembrikuus.
Tallinna kommunaalameti juht Ain Valdmann rääkis, et Gonsiori tänav saab tööde käigus täiesti uue tänavavalgustuse.
Ette võetakse ka Gonsioriga ristuvad tänavad
Tööd aga jätkuvad Aasa sõnul nii ristuvatel kui ka külgnevatel tänavatel. "Siin on ka külgnevad tänavad, mis jäävad ka järgmisesse aastasse, näiteks Kunderi tänav, kus saab kahest reast üks rida ja üks rida tekib kergliiklusele," ütles Aas. Gonsiori ja Pronksi tänava ristmik saab Aasa sõnul valmis 1. septembriks.
Töödega on kavas alustada ka Vilmsi ja Kreutzwaldi tänaval. Vilmsi-Gonsiori ristmik pannakse kinni juuli keskel, siis kui Vesivärava avatakse ja Kreutzwaldi ristmik pannakse kinni septembrikuus, siis kui avatakse Pronksi tänav.
Jätkatakse ühistranspordi radade rajamist
Taavi Aasa sõnul saab Gonsiori tänava kõige suurem muutus olema see, et eelistatud saab olema ühistransport. "Tulevad ühistranspordi read. See annab võimaluse Lasnamäe suunalt suhteliselt kiiresti saada ühistranspordiga kesklinna. Gonsiori oli seni ainuke takistus Lasnamäe suunalt," rääkis Aas.
Aas viitas Tallinna Tehnikaülikooli uuringule Tallinna ühistranspordi kohta, milles kõige suurem kitsaskoht oli liikumiskiirus. "Me peame selle ühistranspordiradade projektiga kindlasti edasi minema," rõhutas linnapea.
Aas rääkis, et järgmisel aastal saab valmis ka Paldiski maantee ühistranspordirada, mis kulgeb Haabersti ristmikult kesklinnani välja. Samuti on tema sõnul järgmine suurem asi Tallinna kesklinna peatänava tööd. Ja loomulikult ka Reidi tee, mis avab Narva maantee ühistranspordile. "Nendest suundadest me peaksime kesklinnaga päris hea ühistranspordi ühenduse saama," sõnas Aas. Reidi tee ehitus läheb lahti hiljemalt 23. juulil.
Järgmistel aastatel tuleb eurorahadega paus
ERR küsis Aasalt, kas see, et tänavu nii suures mahus tehakse teetöid ja kommunikatsioonide renoveerimisi, on seotud sellega, et eurorahasid püütakse võimalikult kiiresti ära kasutada.
"Eurorahadega on meil seotud kolm objekti. Gonsiori tänav, Haabersti ja Reidi tee. Ülejäänud objektid on tegelikult linna enda finantseerimisel. Loomulikult me need eurorahad püüame ära kasutada, mis on juba eraldatud, aga linn ise teeb ka väga palju," vastas Aas.
Aas rääkis, et kuigi Reidi tee ehitus jätkub, siis suurte eurorahadega ja europrojektidega tuleb nüüd väike vahe sisse, kuni uus eelarveperiood käima läheb.
Aas loodab, et suurtest objektidest pärast Reidi teed jõuab järg ka Tallinna väikse ringteeni. "See oleks tegelikult Tallinna transpordile suur muutus," lausus Aas.
Toimetaja: Aleksander Krjukov