Tohver: Nordica ja LOT-i vahel pole lahkhelid, vaid tavapärane koostöö ({{commentsTotal}})

Nordica lennuk Tallinna lennujaamas.
Nordica lennuk Tallinna lennujaamas. Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Eesti lennufirma Nordic Aviation Group nõukogu esimees Peeter Tohver ütles, et ettevõtte ja Poola rahvusliku lennufirma LOT vahel ei ole lahkhelid, vaid soov ühisettevõte Regional Jet paremini tööle panna. Augustis saavad kahe ettevõtte esindajad Tallinnas taas kokku.

Kui Nordica senine juhatuse esimees Jaan Tamm 12. juulil ameti maha panemisest teatas, spekuleeriti meedias, et otsuse taga võivad olla Eesti riigile kuuluva lennufirma lahkhelid poolakate LOT-iga ühisettevõtte Regional Jet asjus.

Juuli alguses käis Tallinnas Nordica esindajatega kohtumas LOT-i juht Rafał Milczarski ning sel nädalal said kahe ettevõtte juhid kokku Varssavis. Eestit esindasid seal Peeter Tohver, ajutine juhatuse esimees Hannes Sarapuu ning Regional Jeti nõukogu juht Jan Palmer.

Peeter Tohver ütles ERR-ile, et Nordica ja LOT-i ühises äris ei ole midagi muutunud ning ka tihedates kohtumistes ei tasu midagi tavatut näha.

"Meil on ju pidevad kohtumised. Kuna meil on ühisettevõte Regional Jet, siis kohtume iga kuu-kahe tagant vastavalt olukorrale, ükskord Tallinnas, ükskord Varssavis. See on normaalne töökohtumine," lausus ta.

Tohver kommenteeris Nordica ja LOT-i võimalikke lahkhelisid, et neid ei ole, kuid nad tahavad, et ühine ettevõte Regional Jet töötaks paremini, sest selle tulemused vajavad parandamist.

"Te ju ise reisijana näete, et meie regulaarsus ei ole sellel tasemel nagu ta peaks olema, teinekord jäävad reisid ära ehk meil on natukene vaja tööd teha paremini, selleks et Regional Jet hakkaks paremini tööd tegema. See ei ole kuidagi omanikevaheline lahkheli, vaid meil on vaja Regional Jet järgmisele, uuele tasemele tõsta. Ma ei tea, miks seda on niimoodi tõlgendatud, aga see on kahe omaniku, üks on 51 ja teine 49 protsendi omanik, soov, et Regional Jet kui ettevõte hakkaks paremini tööle," sõnas nõukogu esimees.

Ta lisas, et loomulikult on kokku leppitud ka konkreetseid samme, kuid need on lennundusspetsiifilised.

"Väga lihtne on see, et me peame suutma paremini ja kiiremini kasvatada ja koolitada endale piloote ja esimesi ohvitsere ja nii edasi. Ehk meil on natuke neid puudu olnud ja sellepärast on lennud ka ära jäänud. See on lihtne asi, millega tegeleda. Palju väiksemaid asju, millest kogu lennundus koosneb, nii et ei saa öelda, et üks on suurem kui teine. Aga sellega tegelevad kõik ettevõtted kogu aeg ja pidevalt, see pole ainult Regional Jeti, vaid kõigi lennuettevõtete igapäevatöö," tõdes Tohver.

Samuti meedias kõlanud kahtlusele, nagu üritaks LOT Nordicale oma tingimusi peale suruda, vastas ta, et Nordica on Regional Jeti 51 protsendi omanik. "Me oleme enamusomanik ja sellega, ma arvan, on sellele küsimusele vastatud," ütles Tohver. "Teistpidi, me oleme võrdsed partnerid ja käsitleme vastastikku teineteist kui võrdseid partnereid. Nii on."

Augusti lõpus kohtuvad Nordica ja LOT-i esindajad taas, sedapuhku Tallinnas. Kes kohtumisel osalevad, ei osanud Tohver veel öelda. Tema sõnul sõltub see küsimustest, mis on selleks hetkeks üleval.

"Inimesed saavad kokku ja teevad tööd," iseloomustas ta eelolevat kohtumist.

Toimetaja: Karin Koppel



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: