Alexela: tanklaketid langetasid hinnad Taxify kampaaniahinna tasemele
Alexela juhatuse liikme Alan Vahti sõnul on Tallinnas avatud Taxify tanklas tegelik kütusemüüja siiski Olerex; samuti on kõik tanklaketid langetanud oma hinnad Taxify kampaaniahindade tasemele.
Tehnoloogiafirma Taxify teatas neljapäeval, et avab Tallinnas Töökoja tänaval soodsaima kütusega tankla, mille eesmärk on tagada parima hinnaga kütusetarne Taxify juhtidele, kuid soodsamat kütust – bensiin 1,31 eurot ja diisel 1,25 eurot liiter – saavad nädala lõpuni ka tavakliendid.
"Oleme tänase [neljapäevase – BNS] päeva jooksul näinud, et see hind on levinud kõikidesse Tallinna tanklatesse. Nii on meil ja meie konkurentidel, välja arvatud Olerex, kes on jäänud kangelaslikult hommikuse hinna juurde, mis oli 1,374 eurot liitri bensiini eest," ütles Vaht BNS-ile.
Seega oli Olerexil neljapäeval bensiinihind 7,5 senti ja diislihind 9,5 senti kõrgem, kui konkurentidel.
Vahti sõnul pole Taxify'l kütuse müümiseks luba ning tankla teisiti markeerimine ei muuda fakti, et tegemist on Olerexi tanklaga.
"Kütuse hinda mõjutab maailmaturu hind, dollari ja euro vaheline kurss ja konkurents. Selle juurde toodud mõte, et tankla Taxify värvidesse panemisega konkurents elimineeritakse, see on kõige arusaamatum sellest sümbioosist," ütles Vaht.
Taxify on ostnud 100 CNG-kütusel sõidukit, samuti on ühistranspordisektor teinud pingutusi gaasilistele kütustele üleminekuks, kaasa arvatud Tallink ja Tulika.
"CNG hind on 73 eurot megavatt-tunni kohta ja diisli hind 140 eurot megavatt-tund, ehk CNG hind on poole odavam tavakütustega võrreldes. Kui rääkida konkurentsist kütuseturul, siis see on olnud väga tihe juba mitu aastat alates aktsiisitõusust, mille tulemusel on 10 protsenti turumahust liikunud Lätti ja Leetu," ütles Alexela juhatuse liige.
"Maailmaturu hind, mis moodustab jaehinnast 35 protsenti, on kasvanud 4-5 protsenti nädalaga, sama perioodi hindu vaadates on tanklaketid kütusehindu järjest allapoole tampinud ning jaehind, mis 65 protsendi ulatuses sisaldab ka makse, on hoopis 6-7 protsenti langenud. Tulemuseks on see, et nädala edenedes on tarbijale müüdud kütust ka miinusega, see on fakt," ütles Vaht.
Ta ei välista, et ühel hetkel võib Tallinna piirkonna madal hind levida üle Eesti, kuid soov tagada Taxify juhtidele madalam hind nurgataguses asukohas pole oma eesmärki täitnud, sest takso saab tankida täpselt sama hinna eest Viimsis, Lasnamäel või Nõmmel, kus on samuti hindu langetatud.
Circle K juht Kai Realo kirjutas "Aktuaalsele kaamerale", et Eesti turg on Euroopas ühe suurema konkurentsiga ning kütusemüügi marginaalid olematud. Seega peaks kliendid suhtuma kõige soodsama hinna lubadusse ettevaatlikult - kui üks automaatjaam muutusi antud piirkonnas toob, reageerivad sellele ka teised ja lubadus kaotab kehtivuse.
Taxify teatas neljapäeva õhtul, et on bensiinikütuse postihinda langetanud 1,29 eurole liitri eest ning diislikütuse hinda 1,23 eurole liitrilt. Augustis vähemalt kümme sõitu teinud Taxify juhid saavad sellest tankida veel 5 senti madalama kütuseliitri hinnaga.
Transpordivahendaja Taxify ja kütusefirma Olerex avasid neljapäeva hommikul Tallinnas Filtri tee lähistel peaasjalikult Taxify autojuhtidele mõeldud automaattankla, kus on ettevõtete teatel linna soodsaim kütusehind.
"Täiskohaga Taxify juht kulutab nädalas kütusele keskmiselt 136 eurot, mis on märkimisväärne kulu. Kütusehinnad on püsivalt tõusnud. Meie huvi on teha juhtidele parimaid pakkumisi. Nii otsustasime ujuda vastuvoolu ja mitte opereerida senise kütuseturu loogika järgi," ütles Taxify autopargi haldur Heigo Protten pressiteate vahendusel.
Olerexi müügidirektori Marko Lavingu sõnul dikteerivad Eestis kütusehinda peamiselt kolm tegurit: kütusehind maailmaturul, dollari ja euro kursivahe ning konkurents.
Taxify on otsustanud tema sõnul ühe teguri ehk konkurentsi eemaldada ning reguleerida hinda vastavalt turu vajadusele ja sisseostu hinnale. "Nii Taxify juhi kui hinnatundliku kliendi jaoks on see suur võit," rääkis Laving.
Toimetaja: Priit Luts
Allikas: ERR/BNS