Tallinna-Helsingi tunneliprojekti arendaja taotleb riiklikku eriplaneeringut

Tallinna-Helsingi tunneli projekti arendust vedav Finest Bay Area Development Oy esitas rahandusministeeriumile taotluse riigi eriplaneeringu algatamiseks plaanitavale raudteetunnelile ja tehissaarele.
FinEst Link projekti arendaja esitas reedel rahandusministeeriumile taotluse riigi eriplaneeringu algatamiseks, et kavandada Soome-Eesti vahelist raudteetunnelit ja sellega seonduvat tehissaart, teatas Finest Bay Area Development.
Projekti arendaja esitas ka Tehnilise Järelevalve Ametile (TJA) taotluse Soome-Eesti vahelise raudteetunneli ja tehissaare ehitamise aluseks oleva hoonestusloa menetluse algatamiseks.
Riigi eriplaneeringu algatamise taotluse eesmärk on terviklikult lahendada raudteetunneliga seonduvad küsimused nii meres kui ka maismaal. Täpsemalt soovib firma leida raudteetunnelile parim võimalik asukoht majandusvööndis, territoriaalmeres ning maismaal.
Hoonestusloa taotluse peamine eesmärk on alustada vajalike keskkonnauuringute tegemisega samaaegselt riigi eriplaneeringu menetlusega, et Soome poolel tehtavad uuringud ning sellega seonduv piiriülene avalikkuse teavitamine ja kaasamine toimuks paralleelselt Eestis toimuvate tegevustega, teatas firma.
"Eestit ja Soomet ühendav raudteetunnel on ehitis, mille sarnaseid ei ole Eestis varem kavandatud ega ehitatud ning tegu oleks teadaolevalt seni pikima veealuse tunneliga maailmas," märkis Finest Bay Area Development pressiteate vahendusel.
Tunnel on kavandatud teenindama mitte ainult reisijaid ja kaubatransporti – seda oleks võimalik kasutada ka andmeside- ja elektrikaablite ning muude kommunikatsioonide ja torustike paigaldamiseks.
Helsingi-Tallinna raudteetunneli pikkus on ligikaudu 100 kilomeetrit ning raudtee projekteerimisel võtab Finest Bay Area Development aluseks arvutusliku maksimaalne kiiruse 360 kilomeetrit tunnis. Firma arvestab ka tehnoloogiatega nagu Hyperloop.
Toimetaja: Merili Nael
Allikas: BNS