Uusimaa toetab vaid Helsingit läbiva tunneli marsruuti ({{commentsTotal}})

Vesterbacka Finest Bay Area tunnelikavandi pilt arendaja kodulehel.
Vesterbacka Finest Bay Area tunnelikavandi pilt arendaja kodulehel. Autor/allikas: Finest Bay Area

Ametkondadevahelisele konsulteerimisele mineva Soome Uusimaa maakonnavalitsuse kavas on Tallinna-tunneli puhul mainitud ainult Helsingi kesklinna ja Pasila kaudu kulgeva marsruudi varianti.

Uusimaa maakonnavalitsus langetas sellise otsuse esmaspäeval erakorralisel istungil.

Maakonnavalitsuse hinnangul on Helsingi marsruut ainus variant, mis kulgeb riiklike transpordisõlmede kaudu ja ühendab tunneli piisavalt hästi osaks riiklikust transpordisüsteemist.

Maakonnavalitsuse esimees Markku Markkula tegi ettepaneku, et kavas oleksid alles jäänud kõik kavandamisjärkus olnud marsruudid, kuid see lükati tagasi häältega 10-5.

Teised marsruudivariandid oleksid olnud Helsingi-Vantaa lennujaamast Otaniemi kaudu ja teine lennujaamast Ilmala jaama ja Otaniemi kaudu.

Tunneliprojekti on kavandanud nii FinEst Link kui ärimees Peter Vesterbacka Finest Bay Area Development.

Neljapäeval sõlmisid Hiina fond Touchstone Capital Partners ja tunnelit arendav FinEst Bay Area tunneli ehituse rahastamiseks 15 miljardi euro suuruse vastastikuste kavatsuste leppe ning teevad selle üksikasjad selgeks järgmise poole aasta jooksul.

Tunneli arendaja: Uusimaa Helsingi-keskne trassivalik pole üllatav

FinEst Bay Area Developmenti nõustava advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnapi sõnul ei ole Soome Uusimaa maavalitsuse otsus toetada vaid Helsingit läbivat Tallinna-tunneli marsruuti üllatav, arendaja eelistaks trassil aga rohkem valikuid.

"Samas uuringud jätkuvad kõigi trassialternatiividega ning Uusimaal on võimalik oma otsust üle vaadata sügisel," ütles Künnap BNS-ile.

Künnapi sõnul ei ole Finest Bay Areal trassi osas veel kindlat eelistust, kuid kui uuringute käigus selgub, et mõni alternatiiv ei sobi, siis on keeruline ja aeganõudev planeeringut vastavalt korrigeerida.

"Kuigi hetkel me ei saa seda kindlalt öelda on täna teadaoleva põhjal meil rohkem muresid just Helsingi pearaudteejaamaga. Seega oleks meie jaoks oluline, et sellele oleks võimalik alternatiiv," lisas Künnap.

Eestis ootab FinEst Bay Area Development valitsuse otsust tunneli eriplaneeringu algatamiseks.

Toimetaja: Laur Viirand

Allikas: BNS



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: