Pentus-Rosimannusel on Tallinnas ringkonna esinumbrist rohkem välireklaami ({{commentsTotal}})

Reformierakonna valimisreklaamid Keskerakonna büroo ümber Tallinnas Narva maanteel
Reformierakonna valimisreklaamid Keskerakonna büroo ümber Tallinnas Narva maanteel Autor/allikas: Siim Lõvi/ERR

Reformierakonna teine kandidaat Tallinna Kesklinna, Lasnamäe ja Pirita valimisringkonnas Keit-Pentus Rosimannusel on välikampaaniaks maht, mis teeb silmad ette ka ringkonna esinumbrile. Reformierakonna peasekretäri sõnul on plakatite asukohad ja hind Pentus-Rosimannuse isiklik lisapanus.

Tallinna kesklinnas torkab silma Pentus-Rosimannuse näopildiga välireklaamide rohkus - suuri ja väiksemaid reklaame on tal selgelt rohkem kui samas piirkonnas kandideerivatel erakonnakaaslastel. Samas on Pentus-Rosimannus ringkonnas alles teisel kohal Siim Kallase järel.

ERR-ile teadaolevalt broneeris Pentus-Rosimannus reklaampinnad juba 2017. aasta sügisel vahetult pärast kohalike omavalitsuste volikogude valimisi. Ta tegi seda väidetavalt teadmisel, et temast saab riigikogu valimistel erakonna esinumber Tallinna Kesklinna-, Pirita ja Lasnamäe piirkonnas. Läks aga teisiti ja esinumbriks sai Siim Kallas. Pentus-Rosimannus jäi teisele kohale.

"Hakkasin planeerima oma kampaaniat peale kohalikke valimisi ja teen seda põhimõtteliselt nii, nagu kõigil varasematel kordadelgi. Lisaks tänavakampaaniale palju ukselt-uksele käimist, erinevaid kohtumisi, debatte. Järjest olulisemal kohal on sotsiaalmeedia - seal on suhtlemine hästi vahetu, tagasiside kiire," ütles Pentus-Rosimannus ERR-ile.

Pentus-Rosimannus rääkis, et kandidaadina on tal rahaliselt praeguseks igasugu jaotusmaterjalidele, sotsiaalmeediale jms kulunud veidi üle tuhande euro. Välimeedia-, tele-, raadio- ja muu suurema kampaania tegemist korraldab Pentuse väitel erakond.

"Valimisreklaami tehakse ikka erakonna kaudu, see põhimõte on meil aastakümneid olnud, et kui kandidaat otsib toetajaid või teeb ise annetuse, siis erakond aitab kampaania tegemisega, materjalidega ja kujundus on ühtne. Neid kandidaate on meil päris mitu, kes ise initsiatiivi on võtnud," lisas ta.

Reformierakonna peasekretär Erkki Keldo ütles ERR-ile, et nende reklaampindade näol on tegemist Pentus-Rosimannuse isikliku lisaga kesksele valimiskampaaniale.

"Ta on otsinud endale toetajad ja vaeva näinud. Plakati asukohad ja hind on tema isiklik panus. Arveldus tuleb läbi erakonna, aga kulu tuleb kanda, kas Pentus-Rosimannusel või tema toetajatel," ütles Keldo.

Keldo väitis, et keskses kampaanias on siiski saanud suurima rõhu ringkonna esinumber Siim Kallas.

Reformierakonna eelmine esimees Hanno Pevkur ütles ERR-ile, et eelmiste kohalike omavalitsuste volikogude valimistel järel kokkulepet Pentus-Rosimannuse riigikogu valimistel võimalikuks ringkonna esinumbriks saamiseks ei tehtud.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: