Erakonnad avaldasid, milliste reklaamifirmadega nad valimiskoostööd teevad
Riigikogu valimistel kandideerivad suuremad erakonnad avaldasid ERR-ile reklaamibürood, kellega nad valimiskampaaniaks koostööd teevad.
Keskerakond kasutab riigikogu valimistel reklaamibüroo Initiative teenuseid.
Pressiesindaja Andre Hanimägi sõnul ütleb erakond täpsed kampaaniakulud välja siis kui see seaduse järgi vajalik on. "Oleme öelnud, et eelarve jääb samasse suurusjärku nagu eelmiste KOV-valimiste kampaaniaeelarve.
EKRE teeb koostööd reklaamiagentuuriga La Ecwador ning ütleb samuti valimiskampaania maksumuse pärast valimisi.
Siiski täpsustas EKRE pressiesindaja Holger Berg, et see saab olema suurem kui eelmistel riigikogu valimistel. Eelmistel riigikogu vallimistel läks EKRE reklaamikampaania maksma umbes 100 000 eurot.
Reformierakonnale teeb reklaami Kontuur Leo Burnett.
"Katsume hoida samas suurusjärgus eelmiste riigikogu valimistega," ütles pressiesindaja Kajar Kase. Eelmiste riigikogu valimiste kampaania läks Reformierakonnal maksma veidi alla kahe miljoni euro.
Isamaa peasekretär Priit Sibul ütles, et reklaamipartner on neil Madis Ots ja meediapartner Inspired.
Ta lisas, et maht jääb eelmiste riigikogu valimiste tasemele. Ehk kuni poolteist miljonit eurot.
Vabaerakonna meediapartner Cloud Media juht Lauri Linnamäe ütles, et printreklaami ja telereklaami teeb vabaerakonnale CMS PHD. Digiturundust aga agentuur, kes ei soovi oma nime avaldada.
"Kampaania maksumus jääb vahemikku 350 000 – 400 000 eurot," ütles Linnamäe. Eelmistel riigikogu valimistel jäid Vabaerakonna kampaaniakulud umbes 100 000 euro kanti.
Eesti 200 juhatuse aseesimehe Meelis Niinepuu sõnul ei kasuta Eesti 200 ühegi reklaamibüroo teenuseid. "Valimiskampaaniaks on meil raha kümme korda vähem kui riigikokku kuuluvatel erakondadel, seega peame olema nutikad," ütles Niinepuu kampaania eelarve kohta.
Sotsiaaldemokraatide pressiesindaja Andri Maimets ütles, et sotsid korraldavad seekord valimisi ilma suurte reklaami- ja suhtekorraldusagentuurideta.
"Otsustasime juba 2017. aasta valimisteks valmistudes eelistada ühele-kahele põhipartnerile hoopis professionaalselt komplekteeritud meeskonda, kes töötab igapäevaselt kontoris ja on erakonna palgal. See otsus õigustas ennast poolteist aastat tagasi ning oleme vahepeal veel enam nö. "majasisest" kompetentsi kasvatanud. Loomulikult kasutame aga väliste partnerite abi kitsamates töölõikudes. Näiteks digi- ja sotsiaalmeedia osaga kampaaniast aitab meid digiagentuur Wink ning kampaaniat ülejäänud meediakanalites planeerime koos pikaaegse koostööpartneri, meediaagentuuriga Vizeum," rääkis Maimets.
"Valimiskampaania kulude aruande esitame vastavalt kehtivale korrale pärast valimisi," lisas ta.
Toimetaja: Aleksander Krjukov