Tallinna linnavalitsus kavatseb Hobujaama trammipeatuse viia Viru ringile ({{commentsTotal}})

Hobujaama trammipeatus.
Hobujaama trammipeatus. Autor/allikas: Priit Simson/Postimees/Scanpix

Tallinna linnavalitsus kavatseb Narva maanteel asuva Hobujaama trammipeatuse viia lähemale Viru ringile.

"Hobujaama trammipeatus on kavandatud peatänava eskiisprojekti kohaselt viia uude asukohta Viru keskuse juurde enne Viru ringi. Uus busside ja trammide ühispeatuste ooteplatvormid on kavandatud olemasolevaga võrreldes pikemad ja laiemad," teatas linnapea Taavi Aas vastuses linnavolinik Jaak Juske arupärimisele.

Samuti on planeeritud täiendavad trammipeatused Narva maantee Jõe tänava piirkonda, mis vähendab Hobujaama peatuste koormust.

"Rail Baltica reisiterminali ja reisisadama vaheline trammitee trass on kavandatud läbiva trammiliinina Koplist sadama ja linnakeskuse kaudu Lennujaama mööda Hobujaama ja Laikmaa tänavat, peatustega Laikmaa tänaval Viru keskuse juures ja Rävala puiesteel," seisab Aasa vastuses. "See loob linnasüdames alternatiivi kõige koormatumale lõigule Viru väljaku ja Maneeži peatuse vahel."

Samuti on linn kavandanud trammitee Rävala puiesteele, mis koos täiendava trammipeatusega loob Aasa sõnul kesklinnas paremad võimalused sõitjate teenindamiseks.

Lisaks Rävala puiesteele on Tallinna linnavalitsus kaalunud trammitee rajamist nii, et need sõidaks Gonsiori tänava ja Laikmaa tänava, Maneeži tänava ja Narva maantee kaudu.

"Kahjuks Hobujaama trammipeatuse läbilaskevõime seda ei võimalda. Samuti koondaks see väga kitsasse südalinna lõiku kaks paralleelselt
kulgevat trammikoridori, jättes samas kesklinnas suure ala trammiga katmata," põhjendas Aas.

Abilinnapea Züleyxa Izmailova on teinud ettepaneku rajada trammitee Liivalaia tänavale, kuid linnavalitsus seda ette ei näe.

Aas ütles, et Liivalaia tänavale on kindlasti mõistlik lisada täiendavaid bussiliini, kuid trammitee ehitamiseks ei ole see sobiv tänav. "Juba praegu on see liialt koormatud, mis ongi südalinnast tavatranspordi välja tõrjumise hind. Kogu tänava ulatuses ei ole ruumi rajada trammile eraldi koridori koos platvormidega. Tramm on jalakäiasõbralik ühistranspordi liik, mis peaks linnasüdant pigem läbima kui vältima ja sellest ümber sõitma."

Toimetaja: Indrek Kuus



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: