Tallinna peatänava projekt toppab endiselt ({{commentsTotal}})

Peatänava võidutöö
Peatänava võidutöö "Kevad Linnas"

Tallinna linnavalitsus võttis pool aastat tagasi pealinna peatänava projektiga aja maha, et teha täiendavaid liiklusanalüüse. Ehkki analüüs on valmimas aprilli lõpuks, tahab abilinnapea projekti külmutada, sest senised analüüsid on jätnud südalinna tulevikuplaanid arvesse võtmata.

Oktoobris, kui linn peatas peatänava projekti, et täiendavaid liiklusanalüüse teha, lubas endine linnapea Taavi Aas, et peatänav kindlasti tuleb, lihtsalt enne seda on vaja rohkem selgust, kuidas see kesklinna liikluskoormust mõjutama hakkab.

Täiendav liikluskoormuse analüüs on Tallinna transpordiametis valmimas 25. aprilliks. Sellele vaatamata leiab abilinnapea Andrei Novikov, et peatänava projektiga tuleks mõneks ajaks aeg maha võtta, sest analüüsid pole arvestanud südalinnas kohe algavaid mahukaid arendustegevusi, mis ka plaanitava peatänava liikluskoormust olulisel määral mõjutama hakkavad.

Novikov ütles ERR-ile, et liiklusanalüüsis peaks tegelikult võtma aluseks laiema pildi, kui vaid ühe tänava ümbertegemise mõju.

"Ma olen seisukohal, et peaks peatänavat analüüsima koos Estonia puiesteega, sest umbes peatänavaga samal ajal läheb käiku nii Rävala 8 kui ka Kaubamaja, kui ka Kunstiakadeemia endine krunt, kui ka Viru Keskus hakkab oma uuendusi tegema, kui ka tegelikult Maakri kvartal koos oma kõrgemate hoonetega hakkab sel ajal sinna kerkima. Me peame aru saama, et iga uus arendus tähendab paratamatult ka uusi liiklusvoogusid. Maakri kvartalis on praegu veel suhteliselt vähe inimesi elamas ja töötamas, kuid võrreldes sellega, milline on lähima viie aasta perspektiiv, muutub see pilt seal tundmatuseni," põhjendas Novikov.

Lisaks sellele ei arvesta senised analüüsid ka uue trammiliiniga, mis hakkab üle peatänava D-terminali sõitma.

"Kas see tekitab ummiku kuni, oletame, Russalkani ühelt poolt ja teiselt poolt Vabaduse väljakuni või mitte? Kui me hakkame tänavat ehitama, siis selle füüsiline valmimine on umbes kahe-kolme aasta järel ja selleks ajaks peab see olema nii palju ette mõeldud, et see on justnimelt liiklusvoogude arhitektuuri sobituv, mitte ei ole jäänud ajale jalgu, ja me oleme kulutanud hulga raha," ütles Novikov.

Estonia puiestee piirkonna arendust nimetab Novikov kaasaja Eesti kõige keerulisemaks insenertehniliseks projektiks ja logistikasõlmeks, mille käigus tuleb tagada nii piirkonna kaubanduskeskuste samaaegne töötamine kui ka bussiterminali jätkamine ja kohaliku elanikkonna varustamine elektri ja veega. Samuti kasutavad inimesed Hobujaama ja Kaubamaja peatusi ühistranspordi vahetamiseks.

Abilinnapea ütleb, et liikluseksperdid on peatänava projekti suhtes skeptilised, mistõttu võtaks ta üldse aja maha, et veenduda, kas see on kavandatud kujul tehtav.

"Analüüsist oodatakse vastust, kas need tulevased liiklusvood on sellised, et see kogu ahel ka töötab või mitte, sest esialgsel pealevaatamisel tekkis paljudel liiklusekspertidel küsimus, kas see hakkab tööle või mitte ja nad väljendasid ka arvamust, et selle töölehakkamine on väga kaheldav. Mina leian, et linnal on vastutus analüüsida seda juba täna, et mitte ehitada see valmis ja siis järgmisel päeval avastada, et ehitasime valmis, aga see ei tööta. Kuigi me võiksime teoreetiliselt alustada [peatänava projektiga] juba täna, on minu seisukohalt linna vastutus võtta võib-olla vajadusel aeg maha, kuid saavutada see tulemus, mis on õige ja linnaruumi sobilik," ütles Novikov.

Toimetaja: Merilin Pärli



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: