Skoone bastioni juurde võib tulla maa-alune parkla ({{commentsTotal}})

Staadion Skoone bastioni juures.
Staadion Skoone bastioni juures. Autor/allikas: Peeter Langovits/Eesti Meedia/Scanpix

Tallinn on tellinud linna parkimiskorralduse analüüsi, mis peaks andma muuhulgas vastuse, kuidas lahendada parkimisprobleem vanalinna ja sadama piirkonnas. Kõige tõenäolisem on maa-aluse parkla rajamine.

Üks idee on rajada maa-alune parkla Skoone bastioni juures asuva staadioni alla. Tallinna abilinnapea Andrei Novikovi sõnul on tegu ühe variandiga paljude seas, kuid enne on vaja ära teha bastioni süvendamise tööd.

"Kas see on võimalik, selgub juba projekteerimisel, sest mis seal maa sees täpselt on ja kui lähedale ajaloolistele müüridele ehitada saab, selgub vaid siis. Samasugust lahendust nagu Vabaduse väljakul teha ei ole võimalik, sest bastioni vallikraavi on paanis osaliselt süvendada oma algsele sügavusele, et Tallinna suurima bastioni võimsust linnaruumis eksponeerida," selgitas abilinnapea.

Vallikraavi süvendamine bastioni tipu ümbruses tähendab, et bastioni kõrval asuva staadioni maapinda süvendatakse ligi neli meetrit. Alles sinna alla saaks rajada parkla. "Ruumiliselt sarnaneb see pigem Hirve pargiga," lisas Novikov.

Bastioni äärne ala pole ainuke, mida kaalutakse. Alternatiive, kuhu saaks rajada vanalinna piirkonda teenindava avaliku parkla, on mitu. "Avaliku parkimise rajamist kaalume ka rajatava Balti jaama platsi alla ja võib-olla ka busside parkla alla. Ka Väikse Rannavärava juures on võimalik maa-aluse parkla rajamine," ütles Novikov.

Juba lähitulevikus rajavad ettevõtted omal algatusel piirkonda mitu suurt parklat. Üks neist on Porto Franco keskuse maa-alune parkla, teine on Tallinna Sadama poolt rajatav parkimismaja.

Novikovi sõnul on praegu sadama piirkonnas liiklussagedusega juba piiri lähedale jõutud ning tipptunnil rohkem autosid tänavatele ei mahu. "Seetõttu tuleb tähelepanu pöörata alternatiivsete liikumisviiside jõulisele arendamisele, sealhulgas jalgsi käidava linna planeerimisele. Oluline on transiitliikluse vähendamine ja selle suunamine linnakeskusest lõuna poolt mööda. Mida vähem on transiitliiklust, seda parem juurdepääs on tagatud kogu sadama piirkonnale," rääkis abilinnapea.

Selle kõige planeerimiseks oodataksegi huviga Tallinna parkimiskorralduse analüüsi, mis valmib 15. maiks. Novikovi sõnul analüüsitakse kogu linna territooriumi.

"Peamiseks küsimuseks on, kuidas suurendada linnakeskuse atraktiivsust ja võimaldada linnasüdame kiiremat väljaehitamist ning samal ajal vähendada parkimisnõudlust. Samuti on eesmärgiks viia paremini vastavusse turu tegelik nõudlus ja normatiivid," ütles ta.



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: