Venezuela kriis võib mõjutada Eesti teeehitust
Venezuelas toimuvate rahutuste ja riigile kehtestatud sanktsioonide tõttu on vähenenud sealne naftaeksport. See mõjutab ka Eestit ning peamiselt bituumeni importi, mis omakorda võib põhjustada tööseisakuid teeehituses.
Eesti suurim bituumeni importija AS Nynas saab oma toornafta just Venezuelast. Praegu on ettevõte pidanud tarnitavaid koguseid vähendama ning tarnehäired kestavad eeldatavalt juuli alguseni. Pole välistatud ka see, et mõnel päeval ei saa üldse bituumenit tarnida, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Tegemist on kogu põhjala riikides valitseva bituumenikriisiga - täpselt sama probleem on Soomes, Norras, Rootsis, Taanis, Poolas. Ja kahjuks on see langenud kokku ühe teise probleemiga, mis tuleneb sellest, et Venemaalt Euroopasse tarnitav toornafta Družba naftajuhet pidi on samuti halvakvaliteediline ja siis firmad, kes saavad oma toornaftat sellest torujuhtmest, on samuti sunnitud bituumenitoodangut vähendama," selgitas Nynase juhataja Indrek Tepp.
Kui bituumenit importida ei saa, ei saa ehitada ka asfaltteid. Teedeehitusega tegelev ettevõte TREV-2 Grupp peab praegu tuginema teiste maaletoojate tarnitavale bituumenile.
"Kui me pakkumise teeme, siis me püüame ette ennustada, mis selle bituumeni hind võiks olla ajal, kui me selle bituumeni abil asfaltbetooni toodame. Ja kuna praegu hind on püsinud ikkagi suhteliselt kõrgel, siis see nii mõnegi varasemalt tehtud pakkumise korral tuleb lihtsalt tootmiseks peale maksta, et see asi ära teha," rääkis TREV-2 juhatuse esimees Sven Pertens.
Maanteeameti sõnul ollakse praegu ooteseisundis, sest bituumeni importimise tulevik Venezuelast pole kindel.
"Võib tekkida olukord, kus meil teatud tööd jäävad seisma. Aga endiselt tahan öelda, et täna on seda natuke liiga vara öelda ja siiralt loodame, et see bituumen Eestisse jõuab ja mingeid olulisi seisakuid olema ei saa," ütles maanteeameti teehoiu teenistuse direktor Raido Randmaa.
Toimetaja: Merili Nael