Mootor Grupp läheb riigi vastu kohtusse ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1563163620000 | amCalendar}}
Foto: SCANPIX/POSTIMEES/EERO VABAMÄE

AS Mootor Grupp kaebab riigi kohtusse, kuna majandus- ja kommunikatsiooniministeerium keeldus firma palvest maksta hüvitist väikelaste ja puudega inimeste tasuta sõidu võimaldamise eest.

Mootor Grupi juhatuse esimehe Hugo Osula sõnul seisavad ka bussiettevõtjad väikelaste ja puudega inimeste tasuta sõidu õiguse eest, küll aga ei mõista nad, miks peaks teised reisijad selle kinni maksma ning miks peavad eraettevõtjad osutama riigile igal aastal miljonite eurode ulatuses tasuta sotsiaalteenust. "Kas me näeme sellist tava näiteks tervishoiuvaldkonnas?" küsis Osula.

"LuxExpress ja Eesti Buss teenindasid 2018. aastal tasuta 72 175 reisijat 537 000 euro eest. Tahaksin rõhutada, et jutt käib eelkõige linnadevahelisest bussiliiklusest, kus ettevõtjad peavad majandama ja toime tulema ainult piletitulu põhiselt ja nad ei saa riigilt mitte sentigi kompensatsiooni, dotatsiooni ega investeeringute toetust," lausus Osula ERR-ile.

Mootor Grupi juht leiab, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole mitte ühtegi nende õiguslikku argumenti analüüsinud. "Kui ametnikud oleks mõttega meie pöördumist lugenud, siis oleks neil pidanud tekkima kahtlus tasuta sõidu kohustuse põhiseaduspärasusest ning nad oleksid pidanud kaaluma vähemalt ühistranspordi seaduse muutmist," lisas ta.

"Meie eesmärk on, et ministeerium astub meiega arutellu ühistranspordi seaduse põhiseaduspärasuse üle," sõnas Osula.

Bussiettevõtjate palvel ühistranspordiseadust analüüsinud vandeadvokaat Allar Jõksi sõnul ei ole põhiseadusega kooskõlas lahendus, kus riik sunnib ettevõtjaid teenuseid tasuta osutama. "Kahtlen, kas minister ja ametnikud oleksid valmis oma palgast, autost või kodust loobuma puudustkannatavate isikute hüvanguks. Kui kasutada õiguskantsler Ülle Madise sõnu, siis on ministeeriumi ametnikud seadnud sihiks mitte ettevõtjate mure lahendamise, vaid selle oma uksest välja menetlemise," ütles Jõks pressiteate vahendusel.

"Ministeeriumi vaatest me selle taotluse saime hüvitamiseks, aga kuna seadus ütleb üheselt ära, et seda tasuta sõidu õigust vedajatele ei hüvitata, siis puudub ka ministeeriumil õiguslik alus jätta see kehtiv seadusesäte kohaldamata ja täiendavat rahalist kompensatsiooni maksta," ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu: 

Eesti puuetega inimeste koja Euroopa poliitika ja välissuhete peaspetsialist Meelis Joost tõi välja põhjused, miks puuetega inimesed peaksid saama tasuta sõiduteenust. "Võrreldes terve inimesega peab puudega inimene või krooniline haige väga palju kulutama oma elutegevuse jaoks vahendeid ja seetõttu igasugune soodustus või teenuse tasuta saamine on majanduslikust seisukohast väga oluline."

"Me oleme igal juhul valmis vedama veel rohkem reisijaid, kui praegu veame, aga õiglane on see, et riik selle sotsiaalteenuse kompenseeriks. Kuna teistes EL-i riikides sellist lahendust ei ole ja Saksamaal alles hiljuti juhtus kohtulahend, kus kohus tühistas nõude tasuta vedamise osas, siis me üritame ise sedasama teed kohtu kaudu minna," ütles Osula.

AS Mootor Grupp ühendab transpordiettevõtteid Timeless Buses, Lux Express, Lux Charter, LE Bus Service, Busland, Cagobus, Tallinna Bussijaam, Turnit, T-pilet, SEBE ja Milrem. Lisaks bussitranspordile tegutseb Mootor Grupp ka rahvusvahelise pakiveo ja kullerteenuse vallas, busside müügi rahvusvahelisel turul ning osutab nii busside kui ka militaartehnika remonditeenust. Eesti erakapitalil põhinevas grupis töötab ligi 1000 inimest ja 2018. aasta käive oli 55 miljonit eurot.

Toimetaja: Mait Ots, Sven Paulus

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: